×

هدیه امام هادی علیه السلام به شیعیان

شماره : 1614
تاریخ : 17 آگوست 2019
2,609 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.9 مگابایت
6 دقیقه و 14 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام الیکم یا اهل بیت نبوت و………. دستور داریم به زیارت برویم و این دستورِ برای زیارت طبیعتا” الفاظ و کلماتی هم می خواهد . زیارت هایی داریم به نام زیارت معصوره یعنی از معصوم به ما رسیده باشد چون دستور را از معصوم باید باشد . از جمله زیارت هایی که از جهت سنت قوی از جهت دلالت معتبر از جهت الفاظ و کلمات فوق العاده بالاست زیارتی است هدیه ی امام هادی علیه السلام به همه ی ما و آن هم زیارت جامعه کبیره است .

این زیارت در چند کتاب معتبر ما آمده است مرحوم صدوق در ” من لا یهذو الفقه ” این زیارت را بیان کرده . جلد دوم صفحه ی(۶۰۰۹) . احتمام بزرگان ما نسبت به این زیارت بزرگان ما چقد احتمام دارند به خواندن این زیارت .شخصی حدود پنجاه ساله در مشهد می گفت : من در نوجوانی در نجف انگشتر سازی داشتم با پدرم کنارِ حرم امیرالمومنین می دیدم هر روز یکی از علما با جمعی از طلبه ها رأس ساعت مشخصی می رفتند داخل حرم امیرالمومنین علی علیه السلام و زیارت می خواندند بعد ها که در ایران انقلاب صورت گرفت و من از طریق تلویزیون دیدم آن آقا رهبر انقلاب ایران است .

یک روز به همراه این طلبه ها به حرم رفتم دیدم این آقا میاد می ایستد و زیارت جامعه کبیره می خواند . زمانی که امام قم بودند هر روز به حرم حضرت معصومه سلام الله علیه مشرف می شدند و هر روز زیارت جامعه ی کبیره می خواندند تابستان ها مشهد می رفتند و در حرم حضرت علی این موسی الرضا هر روز زیارت جامعه کبیره می خواندند . دستور بزرگان ما از علما ؛ که اگر دستور العمل می دهند به نماز شب سفارش می کنند به زیارت عاشورا به انس به قرآن یکی از مواردی که در دستورالعمل بر آن تأکید دارند زیارت جامعه ی کبیره است .

حضرت آیت الله عظما مظاهری در درس اخلاق کرارا” بیان می فرمودند : اگر می توانید هر روز جامعه بخوانید . نمی توانید هفته ای یک بار ؛ زیارت جامعه ی کبیره را غفلت نکنید . مجلسی اول این جریان را در روضهالمتقین جلد پنجم آورده است مجلسی اول به محضرت امام زمان (عج) مشرف شد به لکنت زبان افتادم و شروع کردم به خواندن این زیارت ” السلام الیکم یا اهل بیت نبوه و……… سه بار امام زمان (عج) به مجلسی اول فرمود : مجلسی نعمه الزیاره . زیارت جامعه کبیره را مغتنم بشمارید چون زیارت خوبی هست .

در نجب الصاغب حاجی نوری رضوان الله تعالی علیه صفحه ی ۳۴۲ و ۳۴۳ در آنجا این مطلب بیان می شود که از سیّد احمد دشتی نقل شده : در سفر حج به محضر امام زمان (عج) رسیدم حرف هایی رد و بدل شد امام زمان (عج) فرمودند : چرا از نافله غافلید ؟ چرا از زیارت عاشورا غافلید ! و چرا از زیارت جامعه ی کبیره غافلید ؟! بعد امام زمان (عج) فرمودند : نافله ؛ نافله ؛ نافله . عاشورا ؛ عاشورا ؛ عاشورا . جامعه ؛ جامعه ؛ دستورالعملِ امام زمان (عج) : ( نافله ؛ زیارت عاشورا ؛ زیارت جامعه کبیره ).

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی