×

یک ساعت برای خدا

شماره : 1630
تاریخ : 30 آگوست 2019
2,390 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.2 مگابایت
5 دقیقه و 28 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

امشب یک توصیه دارم اگر همه این رفقا و خدمه این مجلس که دست به دست هم بدهند این بیرق امام حسین علیه السلام دهه ی اولیه بر پا شود همه ی حذ لازم را برده ایم . بیاید یک معامله بکنید و در بیست و چهار ساعت یک ساعت را برای خدا بگذارید . بیست و چهار ساعت را ضرر نمی کنید اگر یک ساعت را به خدا اختصاص دهید و بیست و سه ساعت را برای خودتان می خواهید کسب بازار کنید ؛ استراحت کنید ؛ هر کاری می خواهید انجام دهید .

کل این یک ساعت را سه تا بیست دقیقه اش کنید بیست دقیقه فقط قرآن بخوانید . شما می توانید با نصب کردن یک نرم افزار قرآنی روزی بیست دقیقه قرآن بخوانید با کتاب خدا مأنوس باشید ؛ صبح یاسین می خوانید شب واقعه می خوانید کاری ندارم از اول قرآن تا آخر قرآن روزی فقط بیست دقیقه .حضرت امیرالمومنین علیه السلام به محمد حنفیه فرمود : کسی که روزی پنجاه تا آیه قرآن نخواند اسم خود را شیعه ی علی نگذارد .

برای اینکه خسته نشوید بیست دقیقه دیگر را بگذارید برای دو سه ساعت بعد انجام دهید بیست دقیقه دوم از هر مرجع تقلیدی که عمل می کنید رساله اش را بازکنید احکام شرعی اش را بخوانید . تقلید جایگاه عقلی دارد . زمانی که ما بیمار می شویم نزد دکتر می رویم و از نظر پزشک تقلید می کنیم ؛ بخواهیم خانه بسازیم خودمان که آهن و آجر نمی گیریم سرپا کنیم که ! یک مهندس می آوریم و از رأی مهندس تبعیت می کنیم ؛ در حوزه ی مسائل دین هم باید از رساله مرجع مان استفاده کنیم .

متأسفانه بعضی ها در مسائل شرعی خیلی جهل دارند مثلا” در غسل مشکل دارند یا خیلی ها در وضو گرفتن دچار اشکال هستند . یا خانمی که برای وضو گرفتن محل خاصی ندارد تمام فقه ها می فرمایند : وظیفه ای خانم تیمم زدن هست . بیست دقیقه سوم را برای چند ساعت بعد بزارید . بیست دقیقه سوم را هم یک کتاب حدیثی بردارید یک روایت بخوانید . حدیثی از امام صادق علیه السلام که به معاویه ابن وهب فرمود : می خواهی به مادرم کمک بکنی ؟ گفت : بله آقا فقط شما بگوئید چطور ی ؟ حضرت فرمود : نام جدم حسین علیه السلام را شنیدی برای ابی عبدالله گریه کن که سدر همه ی مستحبات گریه بر سیّد الشهداست .

السلام علیک یا ابا عبدالله وعلی ارواح التی حلّت به فنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقه و بقی الیل و نهار و لا جعل الله و آخر العهدِ منی الزیارتکم .

ادب کنیم و دست را بر روی سینه بگذاریم فطرس ضمانت داده این سلام ها را ابلاغ می کند . السلام علیک یا ابا عبدالله