×

جستجو در دنیای درون

شماره : 1649
تاریخ : 19 سپتامبر 2019
2,501 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.2 مگابایت
3 دقیقه و 53 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

در روایت آمده است قبل از ظهور باطن خود را پاک کنید چون در هنگام ظهور امتحان هایی می شود خیلی ها که انتظارش را ندارند با مغز سقوط می کنند و به زمین می خورند . قبل از ظهور هرکس هرچه می تواند پنهان خود را پاک کند از برخی از عیوبی که ممکن است عرق خورها و شراب خورها نداشته باشند .

آقا بیاد آنها درست شوند اما منِ مومن مسلمان مسجد دیده جلوی آقا بیستم . اساسا” زندگی انسان از آغاز تا انتها صرف آشکار کردن بخش های پنهان وجود انسان است . زندگی ما در مسیر کمال چیزی جز پیدا کردن بخش های پنهان وجود نیست . دینداری چیزی جز پیدا کردن پنهانی های انسان نیست . امتحان های الهی فلسفه ای جز این ندارند برای اینکه پنهانی های انسان را آشکار کنند و خدا فرمود : من شما را برای امتحان کردن آفریدم .

یعنی اینکه خدا ما را آفرید تا نهان خانه ی دلِ خود را بجوریم ببینیم آنجا چه خبر است ؟ بعد فرمود : شیعیان ما خیلی می جورند هر روز نفس خود را محاسبه می کنند و اینکه اولیای خدا نیمه شب ها می روند و زجه می زنند گریه و زاری می کنند . امیرالمومنین مولود کعبه تا لحضه ی آخر عمر نگران است آیا بدی پنهان ی وجود نداشته باشد که او را نا مومن بمیراند . برای همین تا ضربت می خورد می فرماید : الان خیال م راحت شد من مومن و مسلمان از دنیا رفتم . مگر درون انسان چه خبر است که این قدر باید وارسی شود !!

امیرالمومنین شوخی نمی کرد تا رسول خدا او را دید گریه کرد در ماجرای خطبه ی شعبانیه صدا زد یا رسول الله چرا گریه می کنید ؟ فرمود : دیدم محاسن ت در رمضان به خون سرت خضآب می شود صدا زد من آن زمان دین دارم ؟ مشغول خود است که مبادا بدی در آن گوشه و کنار دل ش پنهان باشد !! این خودِ پنهان را پیدا کنیم . همه ما وقت بگذاریم . قبل از ظهور ایمان خود را در اعماقِ دلِ خود راسخ کنید . امتحان های دم ظهور هر کسی در دل ش غش باشد موجب غش و سقوط ش خواهد شد .