×

یاد مرگ باشید

شماره : 1380
تاریخ : 2 آگوست 2018
2,248 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.5 مگابایت
6 دقیقه و 48 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا شیرافکن ◆

🌹‍ یــاد مـــرگ باشیــد 🌹‍

از مرگ نمی توانید فرار کنید، قرآن کریم می فرماید هر کجا باشید مرگ شما را پیدا می کند، اگر چه در برج های مستحکم و بلند قرار بگیرید ، با هر امکانات و اموال و دارایی و هر چیزی داشته باشید نمی توانید از مرگ فرار کنید.

حضرت سلیمان در اوج قدرت بود، در اوج امکانات بود، دست به دعا بلند کرد: «خــدایا به من پادشـاهی ای عطا کن که قبل از من احدی نداشته» خدا هم به او عطا میکند و لذا آخرین پیغمبری است که وارد بهشت می شود.

حضرت سلیمان با تمام دارایی هایی که داشت نتوانست از مرگ فرار کند. وقتی فهمید که لحظات آخر عمرش است، دست بر دعا بلند کرد گفت: خدایا نمی خواهم این جنیان و دیگران متوجه شوند، درون محراب قرار گرفت به عصای خودش تکیه داد مرگ به سراغش آمد، بعد از مدتی که گذشت یک موریانه ای درون عصای او قرار گرفت، ذره ذره از عصا تغذیه کرد و این عصا پودر شد افتاد رو زمین، حسرت سلیمان هم به زمین افتاد، فهمیدند حضرت سلیمان جان داد.

هر روز قبر به شما ندا مےدهد〖 اَنأ بیتُ الوحشه، انأ بیتُ الظلمه〗 : من خانه ی وحشتم، من خانه ی تاریکی ام … ای مـردم برای تاریکیِ قبرتان فکـری کنید، اینکه امام سجاد علیه السلام گریه می کند: «اَبکی لِظُلمَهِ قَبری» می خواهد به من و شما بفهماند، برای قبرتان گریه کنید، برای تاریکی قبرتان ناله بزنید، فکری برای قبرتان کنید تا چیزی بسوی آن ببرید، که از مادیات جز کفن نمیرود، ولی تمام معنویات این #نمـاز های شما #روزه های شما ، #عبادات شما ، #احترامات شما ، تک تک این مسائل درون قبر وارد می شود.