×

چرا باید شریعت را مو به مو انجام داد؟

شماره : 1425
تاریخ : 20 اکتبر 2018
1,712 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.6 مگابایت
8 دقیقه و 22 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی استاد رائفی پور ◆

⚠️چرا باید شریعت را مو به مو انجام داد؟⚠️

#شریعت را باید مو به مو انجام داد. چرا؟
باید #مرجع-تقلید داشته باشید. باید زنگ بزنی بپرسی. اگر پیگیر نشیم دیگه این تنبلی از خودمونه.

آیت الله بهجت میگه #بهترین سیر و سلوک #نماز است. ایشون می فرماید همین نماز اول وقتتون رو بخونین، به جایی که باید برسین می رسین. برخی از علماء می گفتند اگر نرسیدید آب دهان به صورت ما بیندازید. #ریاضت اسلام در همین باید ها و نباید هاست. نماز صبح بیدار شدن، روزه ماه رمضان، اینها ریاضت نیست؟ چرا، هست. ولی بیشتر از این باشد #ظلم_به_نفس هست. این در اسلام وارد نیست. ما هم موظف هستیم. بر ما سیره اهل بیت لازم است. #کتاب و #عترت. اما عادت های #شخصی برای انجام واجبات، شخصی هستند و من نباید کاری که خودم انجام میدم به بقیه دستور بدم انجام بدهند. این یعنی #بدعت در دین و خطرناک هست.

بالاخره طریقت یا شریعت؟ این طریقت خودش در شریعت گنجانده شده است. الان داعشی هم عشق به رسول الله داره منو تو هم داریم. ظاهرا در شریعت یک سری اشتراکات وجود دارد. پس چرا انقدر اختلاف؟ آیا این به خاطر طریقت هست؟ نه. یه بخش دیگر است. این به خاطر این است که مهم ترین بخش شریعت وانهاده شد و آن هم #امامت بود. بدعتی از این بزرگتر در کل تاریخ بشریت ابلیس به وجود نیاورده بود (داعش). اگر می بینید در طریقت اشتباه و اختلاف پیش آمده دلیل آن عمل نکردن به شریعت است.

حضرت موسی پیامبر شریعت هست. خداوند متعال فرمود برو سراغ خضر. خضر آدم کشت. من و شما آدم بکشیم جایز نیست ولی چرا خضر جایز هست؟ چون این عمل خضر جزئی از شریعت خودشه. شریعت به او اجازه داده.
یه بچه وقت دنیا آمدن می میرد، چقدر ناراحت میشیم از خدا؟ این بچه بزرگ بشه کافر بشه مشرک بشه از خدا نبودش را میخواهیم.
این #اعتماد_به_خدا وجووووود، ندارد.