×

ویژگی های زندگی شهید قاسم سلیمانی

شماره : 1712
تاریخ : 8 ژانویه 2020
3,501 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.4 مگابایت
5 دقیقه و 41 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

غزلی را مولانا در مرگ ثنایی دارد . گفت : کسی خواجه ثنایی بمـُرد مرگ چنین خواجه نه کاریست خـوُرد گنج زری بود در این خاکدان که او دو جهان را به جوی می شمرُد ماه ِ وجودش ز غباری برست آب حیات ش به در آمد ز دوُرد شد همگی جان مثل آفتاب . چون آفتاب تمام ش ظاهر و باطن پوسته و مغز ندارد همش مغز است ، تن ندارد همه جان است . شد همگی جان مثل آفتاب جان شده را مرده نباید شمرد .

چند نکته قابل تأمل در مورد این انسان بزرگ وجود دارد یکی اینکه : او واقعا” سردار به معنی این بود که همیشه همین یک کار سربازی را ما از او دیده بودیم در سیاست نامه ی خواجه نظام الملک یک وقتی رهبری هم در یکی از مباحث خود گفته بود ند که . زنهار مردی را دو کار مفرماید مردی و کاری . او همین یک کار سربازی را داشت ما از او ندیدیم که در کارهای دیگر هم دخالت داشته باشد شهید قاسم سلیمانی با همه ی گروه ها یک رفاقتی داشت همه با او یک خاطراتی داشتند و چپ و راست و اصلاح طلب و … در یک سخنرانی که کلیپ ش دست به دست شده است .

خودش می گوید : همه مال این کشور هستیم ما اصلاح طلب اصول گرا و چپ و راست و مدرن و سنتی و خانم بدحجاب و با حجاب نداریم همه مال یک نظام و قبیله و طایفه هستیم واقعا” این را توانست این را حفظ کند که خود را از این آلودگی ها هم نگه دارد این هم عظمت دیگری است برای این مرد بزگ که واقعا” باید الگویی باشد برای همه کسانی که قصد دارند در این مسیر و گوش به فرمان امام باشند .

نکته ی بعدی این است که واقعا” او خطر ناک ترین کار ها را انتخاب کرده بود امروز همه به دنبال سادترین و عافیت طلبانه ترین کار هستند از عظمت این مرد این بود که واقعا” هر جا عرصه ی خطری بود ، داعش بزرگترین و بی رحم ترین بود وگرنه او با همه کسانی که به نحوی امنیت و آرامش این مردم را و نوامیس و جوان این مردم تمامی ارضی این مردم را تحدید می کردند اونجا ظاهر بودند .

مرد جنگ بود ولی اکثر عکس ها و تصویر ها از این مرد هست لبخند به لب دارد چون معمولا” کسانی که در عرصه های نظامی و جنگی و خون و خاکستر هستند همیشه اخمگین هستند لبخند به لب ندارند . مهم تر از همه اینکه : آخر ین نکته این است که : فرق انسان های بزرگ با ما انسان های معمولی این است که مرگ شان را خودشان می توانند انتخاب کنند .

او می توانست در رختخواب یا یک بیماری صعب العلاجی از دنیا برود بر روی مین کوچکی قطع نخاع یا شهید شود به دست یک سرباز حقیر داعشی کشته شود حتی در جنگ رو در رو با آن مرد ابو بکر بغدادی کشته شود . همه ی این مرگ ها می توانست در انتظار او باشد .