×

تبلیغ غدیر قدم سوم

شماره : 1602
تاریخ : 8 آگوست 2019
1,363 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.3 مگابایت
4 دقیقه و 6 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم وبهی نستعین

سومین دلیلی که برای علت تبلیغ پیدا می کنیم که چرا ما باید مُبَّلِغ غدیر باشیم و چرا از همه ی ما خواستند که تفکر و تعمل کنیم در قضیه ی تاریخی و اعتقادی غدیر ؟ به فرموده ی علما و اساتید عزیز مان : ما الگو می گیریم از قضیه ی غدیر ؛ ما از غدیر متوجه می شویم که چه نوع خط گیری در مسیر زندگی باید داشته باشیم .

چگونه باید عمل کنیم و تکلیف ما در برابر این همه هجم ها چیست در برابر دشمن چه نوع موضعه گیری بکنیم در اداره ی جامعه کدام سخن بر همه ی سخن ها برتری داشته باشد . اگر مشکلی پیش آمد این مشکل را چگونه حل بکنیم ؟ اینها از درون غدیر فهمیده می شود . اگر بخواهیم دعا بکنیم باید چه نوع روشی داشته باشیم ؟ اگر بخواهیم آداب کشور داری و خانواده داری را فهمیده باشیم از کجا باید یاد بگیریم ؟

همه ی اینها از غدیر فهمیده می شود . قصه ی غدیر در یک تعمل بسیار زیبا و عمیق این همه فواید به ما می دهد در واقعِ غدیر روش الگو گیری را به ما نشان می دهد . چه کسی الگوی ما باشد چه کسی حرکات و کارهایش حرف هایش در مسیر زندگی برای ما الگو شود ؟ اینها را غدیر به ما یاد می دهد .

ما با غدیر است که با نهج البلاغه اُنس می گیریم ؛ با غدیر است که صحیفه سجادیه در مسیر زندگی مان قرار می گیرد ؛ با غدیر است که عهد نامه ی مالک اشتر (ره) را در مسیر خود قرار می دهیم . اینها همه دلایلی هست که الان از ما می خواهند که مبلغ غدیر باشیم . تعمل و تفکر کنیم درباره ی قضیه ی غدیر تا الگوی راهِ خود و مُرادِ مُرید خود را پیدا کنیم تا در مسیر خدای متعال رشد بکنیم .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی