×

وقایع زمان ظهور امام زمان (عج)

شماره : 1421
تاریخ : 15 اکتبر 2018
3,269 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3 مگابایت
7 دقیقه و 53 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا شیرافکن ◆

یکی از یاران امام صادق علیه السلام نزد وی آمد و گفت: یابن رسول الله! آن زمانی که شیطان نزد خدا آمد و فرصت خواست که: الی یوم القیامه «تا روز قیامت» به من فرصت بده ؛ تا روز قیامت من باشم تا تمام بندگان تو را فریب بدهم، چرا خدای متعال فرمود: الی یوم الوقت المعلوم؟ این وقت معلوم کی هست؟ که خدا فقط تا آن زمان نه تا روز قیامت به شیطان فرصت داد.

امام صادق علیه السلام می فرماید: آن روز، روز ظهور امام زمان (عج) است که وقتی ظهور می کند، وارد مسجد کوفه می شود و سر از بدن شیطان جدا می کند، آن روز ایام الله است. روز تجلی قدرت خداست. لذا تمام این ایامی که ما در آن قراروگرفته ایم ؛ ایام الشیطان است نه ایام الله. الان زمان جولان شیطان است. ما منتظریم ایام الله برسد لذا می گوییم العجل العجل.

در زمان ظهور عقل تکامل می یابد حتی عقول حیوانات هم تکمیل می شود، روایت دارد شخص به حیوان خود صدا می‌زند که فلان ساعت از منزل خارج شو! و فلان ساعت به منزل برگرد و این حیوان اطاعت میکند. چرا؟ چون عقول کامل می شود. حیوانات وحشی دم در منزل می آیند و افراد برای آنها غذا می ریزند. و این حیوانات وحشی به احدی آسیب نمی زنند.

در روایت هست که در قبل از ظهور فقط دو حرف از علوم تجلی پیدا کرده است، درحالی که در زمان ظهور امام زمان هر ۲۷ حرف علوم تجلی پیدا می کند. زمانی که امام ظهور می کند؛ تکیه به خانه کعبه می دهد و با این عملش میخواهد بگوید: ای حاجیان! ای مردم! بدانید، صاحب این خانه من هستم؛ اگر کسی به دور این خانه طواف کند و اعتقاد به من نداشته باشد، انگار که طواف به دور سنگ کرده است! در نبرد صفّین وقتی آمدند قرآن بر سر نیزه کردند؛ امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: قرآن حقیقی من هستم؛ اینوها تکه های کاغذ بر نیزه هاست. قرآن من علی هستم.

کعبه یک سنگ سیه است که ره گم نشود
حاجی احرام دیگر بعد ببین یار کجاست؟

اگر ما به مولود کعبه (امیر المومنین علیه السلام) اعتقادی نداشته باشیم اگر هر چقد هم طواف بکنیم ؛ فایده ای ندارد؛ حتی نماز ماهم درست نیست؛ به دلیل اینکه صاحب این خانه اهل بیت علیه السلام هستند. زمانی که حضرت امام زمان (عج) به خانه کعبه تکیه می دهد ؛ پنج ندا می دهد: که از این پنج ندا سه تای آن مربوط به حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام می باشد. که منتقم امام حسین علیه السلام هست و صدا می زند: «یا اهل العالم، انَا المَهدی» – ای عالم بدانید آن امام زمانی که منتظرش بودید ؛ من مهدی هستم، آن امام زمانی که هر وقت دلتان می گرفت صدایش می زدید، گریه می کردید و برایش دعا می کردید اللهم عجل لولیک الفرج…
بعد ادامه می دهد: «یا اَهْلَ الْعالَم اِنَّ جَدّیَ الحُسَین الَّذی قَتَلُهُ عَطشانا» ـ ای عالم بدانید، من فرزند حسین علیه السلام هستم ؛ همان آقایی که با لب تشنه بین دو نهر آب سر از بدنش جدا کردند. همان آقایی که می فرمود: یک مقدار آب به من بدهید جگرم دارد می سوزد ؛ ولی کسی اعتنایی نکردند. حــسیـــــن جـــان