×

ماه رجب، ماه استجابت دعا

شماره : 1747
تاریخ : 26 فوریه 2020
2,116 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.7 مگابایت
5 دقیقه و 54ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

و لذا فرمودند : ……… در این ماه هرکس من ِ خدا را بخواند من اجابت می کنم او را . هر کس از من بخواهد و زجع بزند به او می دهم . کسی می گوید: من شهادت می خواهم ، کسی می گوید : من زیارت می خواهم ، کسی می گوید : من فرزند صالح می خواهم ، کسی می گوید : من همسر صالح می خواهم . اگر کسی بخواهد خدا به او می دهد البته برای خدا نباید تعین تکلیف کرد چون این بد است . خدایا آنچه که تو برایم صلاح می دانی گاهی اوقات ما چیزهایی می خواهیم که به صلاح ما نیست اما خدای متعال این دعا را رد نمی کند بلکه آن را تبدیل می کند .

ما گاهی از خدا مال می خواهیم ، سمت می خواهیم میز وجایگاه می خواهیم پروردگار می گوید : من یک زره به تو دادم چپ کردی گاهی دنیا که بهشت نیست بعضیها از دنیا انتظار بهشت را دارند . دنیا شیطان و فرشته و بلا و راحتی دارد همه را با هم دارد گاهی چیزی به سمت انسان می آید انسان از بین می رود مثل : سختی ها بلاها و مشکلات انسان برای اینکه به نتایجی برسد باید موانع و سختی ها را طی کند اگر هم مشکلی برایش پیش آمد باید تسلیم آن شود .

همچنین پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله هم که برای خداخیلی عزیز است برایش بلا می آید فرزندش ابراهیم از دنیا می رود پیغمبر گریه کرد عده ای گفتند : شما هم گریه می کنید ؟ فرمود : بله عزیزم را از دست داده ام چرا گریه نکنم !! اما جزءحق چیزی از زبانم بر نمی آید . خدا می گوید : من یک زیبای کوچک به تودادم چپ کردی و با این زیبایی بر علیه من بر من شمشیر می کشی ، مرتکب گناه می شوی ، یک مقدار پول بهت میدم مسیر رو عوضی می روی بعد از من چیزهای دیگه می خواهی !! همینی که به تو دادم کافیه راضی باش .

آنچه که رزق ماست خدا به ما می دهد اما ما گاهی زیادی می خواهیم . در این ماه از خدا بخواهیم خدا به ما می دهد ، یا همان را به ما می دهد اگر به صلاح مان باشد اگر هم به صلاح مان نباشد برای ما ذخیره می کند دعا رد نمی شود خداوند متعال به اجابت می رساند . هر کسی که از من طلب هدایت بکند من او را هدایت می کنم هر کسی که خود را به این ریسمان آویزان کند به من خواهد رسید که مصداق بارز این ریسمان الهی وجود نازنین ولی خدا حجت الهی مهدی آل محمد (عج) است از پروردگار متعال عاجزانه مصعلت داریم به حق آقا امام عصر (عج) همه ما را از کسانی که اجابت می کنند دعوت ” این رجبیون ” را .

امیدوارم از رجبیون باشیم و از این ماه استفاده ی بهینه داشته باشیم . صد هزاران دام و دانه است ای خدا ما که مرغان اسیر و حریص بینوا دم به دم ما بسته دام نویم هر یکی در باز و سیمرغی شویم در این گرفتاری ها و مشکلات . انسان نیاز دارد به حـَبل الله المتین که به تعبیر امیر المومنین فرمودند : گاهی ما دست خود را از پشت می بندیم در حالی که باید دست مان را دراز کنیم .

خدا ی متعال می گوید : تو دست خود را بیاور من دست ت را می گیرم . لذا اینجا است که انسان از هویدای جان خود می گوید : پروردگارا به حق وجود نازنین آقا مان حجت این الحسن (عج) همه ما را از ارادتمندان و شیفگان ولایت مدار ان حضرت مهدی فاطمه (عج) قرار بده تا بتوانیم از برکات انسان مان که به وجود نازنین حضرت زهرا سلام الله علیها مزین شده است استفاده کنیم اگر مادر راضی باشد بچه اش هم راضی می شود.

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی