×

رسالت پیامبر (ص) در واقعه غدیر

شماره : 980
تاریخ : 11 سپتامبر 2017
2,070 : بازدید
دانلود این سخنرانی
۳.۸ mb
۱۰ دقیقه ۳۸ ث
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی آیت الله مجتهدی ◆

🌻‍ رسالت پیامبر در #واقعـه_غدیـر 🌻‍

دیدیم در غدیر که دنیا بجز علی
آیینه ای برای پیمبر نداشته است
سوگند مےخورم که نبی شهر علم بود
شهری که جزعلی درِ دیگر نداشته است
طوری ز چهارچوب در قلعه کنده است
انگار قلعه هیچ زمـان در نداشتـه است

﴿یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ﴾(سورهٔ مائده-آیهٔ ۶۷)
ای پیامبر! آنچه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد. خداوند کافران را هدایت نمی‌کند

ما این عقیده رو داریم که همانطور پیامبر رو خدا تعیین می کند و پیامبر توسط مردم تعین نمی شود. مردم اهل تسّنّ در مورد امام کمی بی انصافی می کنند. بنده یک مسافرت می خواهم بروم همین طوری یک دفعه ای بلند نمی شوم برم، بلکه از یک ماه قبل خودم رو آماده می کنم و کارهایی مثل منبر رفتن، نماز خواندن، درس دادن رو به کسی واگذار می کردم بعد راهی سفر می شدم. اینو خواستم بگم که: اون پیغمبری که بعد خودش امامی رو تعین نمی کند. ما اصلا قبولش نداریم ؛

اهل تسّنّ می گویند پیامبر مردم را در غدیر چند ساعت در هوای داغ معطل کردند ؛که بگوید : هرکسی که من را دوست دارد از این پس علی را نیزدوست بدارد. و این مثل این می ماند که ؛ رهبر انقلاب اعلام کند در روز جمعه همه در حسن آباد قم جمع شوند با مردم کار دارم بعد چیزی شبیه منبر هم درست کنند و رهبر بر روی منبر برود و بگویید: هرکس من را دوست دارد؛ پسرم را نیز دوست بدارد.

حال منظور سنی ها همین است ، ولی باید کسی باشد تا سنی ها را هدایت کند و آنها را از این اشتباه بیرون آورد. در صورتی که ؛ در غدیر آیه نازل شد بر پیامبر که این مطلب رو اعلام کنددرغیر این صورت به رسالت خود عمل نکرده است. یعنی مثل این است که: به مردم نگفته ؛نماز بخوانید روزه بگیرید حج بروید و… بنا براین این مطلب این اندازه مهم است.
پیامبر از معرفی کردن حضرت علی می ترسیدند. چون مردم با حضرت علی مخالف بودند واز شجاعت حضرت علی در غزوات ترسیده بودند.
به همین دلیل ؛ خداوند فرمود : ای پیامبر من تو را حفظ می کنم.

علامه ی امینی بعضی وقتا درمورد غدیر که صحبت می کرد گریه می کردند و می گفتند: من حرفم با اهل سنت هستش ؛ سنی ها خود نیز این حدیث رو نقل کرده بودند، ولی بی انصافی به خرج داده بودند. آنها می گفتند: منظور پیامبر اینه که هرکس من رو دوست دارد: پس از من علی را دوست بدارد. درحالی که؛ منظور پیامبر این بود: هر کس که من ولی و صاحب اختیار او هستم از این پس علی؛ صاحب اختیار و ولی اوست.

در زمان بیعت ، عمرهم حتی برای بیعت آمد و اول کسی که با پیامبر بیعت کرد؛حضرت علی بود . پیامبر حتی با زنان ؛ نیز بیعت می کردند، به این صورت که: یک سطل پر از آب می کردند حضرت دست خود را در این طرف آب قرار می دادند و زنان در ان طرف آب دست خود را قرار میدادند.

✨🌹✨

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی