×

شاه کلید دین

شماره : 1637
تاریخ : 3 سپتامبر 2019
3,401 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.4 مگابایت
5 دقیقه و 59 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

در دین یک اعمال هست که مثل شاه کلید می ماند مثلا” فرض کنید ” نماز ” شاه کیلد است که این همه برآن سفارش شده است اگر کسی نماز بخواند خدا کم کم بر روی سینه اش دست می گذارد و آلودگی هایش را پاک می کند اگر نماز باشد . به پیغمبر گفتند : یا رسول الله یک جوانی هست چشم چران است جلوی چشم خود را نمی تواند حفظ کند ؛ پیغمبر عرض کرد : این آقا برای نماز می آید ‌؟ گفتند : بله یا رسول الله . فرمود : نماز درست ش می کند .

اگر خدا ما را به خودمان وا می گذاشت که خود عیب های خود را پیدا کنیم و خود را اصلاح کنیم ده تا عمر حضرت نوح را هم می داشتیم نمی توانستیم خود را درست کنیم . اما خدا یک چیزهایی در دین قرار داده است که با آن چیزها روی سینه ات دست می گذاری و کم کم آلودگی هایت را پاک می کنی ؛ یکی ش نماز است . یکی از چیزهایی که شاه کلید در مذهب ماست دستگاهِ سیّد الشهدا است . که اگر کسی از این دستگاه بتواند استفاده بکند بالاترین مراتب قرب که در زیارت عاشورا دارد را به دست می آوریم .

در روایات ما ادبیاتی در مورد سیدالشهدا چیزهایی گفته اند که راجب هیچ کدام از معصومین نگفتند . اما امام حسین علیه السلام از پیغمبر و حضرت زهراسلام الله علیها بالاتر نیست . شکی نیست که پیغمبر از همه بالا تر بود بعد امیرالمومنین بعد حضرت زهرا سلام الله علیها به فرموده امام حسین علیه السلام امام حسن هم بالا تر بود . شب عاشورا زمانی که حضرت زینب خیلی بی تابی می کرد امام حسین علیه السلام بهشون تسلی داد که : خواهرم پیغمبر از دنیا رفت از من بهتر بود شما صبر کردید پدرم امیرالمومنین و مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها از من بهتر بودند برادرم امام حسن از من بهتر بود دنیا رفتند .

بعد از شهادت امام حسن علیه السلام امام حسین علیه السلام هر شب جمعه می رفتند سر قبرش . شهادت امام حسین علیه السلام با دل ها کاری کرده است و تأثیری بر دل ها گذاشته است که برای بقیعه نیست . حتی زمانی که برای بقیه ی ائمه هم عزا می گیریم و گریه می کنیم آخرش به امام حسین علیه السلام به امام حسین علیه السلام ختم می شود .

کتابی هست که درمورد زیارت هست که هیچ جای دیگری . این کتاب از ذخایر شیعه است نام کتاب کامل الزیارات است استاد شیخ مفید ؛ این کتاب ترجمعه شده است حدود پانصد صفحه است ؛ چهارصد صفحه آن در مورد امام حسین علیه السلام است و صد صفحه اش در مورد دیگر ائمه است . در مورد کدام ائمه داریم که تمام ملائکه تا قیامت فوج فوج بر روی مرقد ش یک دسته پائین می آیند یک دسته بالا می روند که شاید برای بعضی ها یک بار زیارت امام حسین علیه السلام نصیب آنها می شود .

مثل انسان ها که فقط یک بار زیارت امام حسین علیه السلام نصیب شان می شود . هیچ پیغمبر و ملکی نیست مگر اینکه از خدا آرزو کند زیارت امام حسین علیه السلام برود . در روایت آمده است در شب های جمعه صد و بیست و چهار پیغمبر به زیارت امام حسین علیه السلام می آیند . امام حسین علیه السلام که در عالم ِ بالاست چرا ملائک به پائین می آیند ؟ این دستگاهِ عجیبی است . این اشک که در این ایام گیرتان می آید را قدرش را بدانید.