×

زندگی امام زمان (عج)

شماره : 1675
تاریخ : 7 نوامبر 2019
3,748 : بازدید
دانلود این سخنرانی
6.2 مگابایت
10 دقیقه و 37 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

این وجود مقدس تا پنج سالگی پنهان بود . پنهان به این معنا که امام عسکری علیه السلام ، فقط خواص را اجازه می دادند حضرت را ببینند چون حکومت به شدت دنبال بود و خانه ی امام عسکری علیه السلام را زیر نظر داشت که اگر بچه ای به دنیا بیاید از بین ببرند از این جهت کاملا” پنهان از دید ها بود مگر اینکه خواصی را امام عسکری علیه السلام به آنها نشان دادند از جمله احمد این اسحاق قمی . یکی از اصحاب خیلی با جلالت امام عسکری علیه السلام بود که سر پل ذهاب الان گنبد و بارگاه دارد .

هنگامی داشت از سامرّا به سمت ایران برمی گشت در مرز خسروی مریض شد و همان جا دفن ش کردند ، اما اصلیت ش مال قم است . یک مسجد بسیار باعظمتی هم در قم به دستور امام عسکری علیه السلام ساخته است که نزدیک حرم حضرت معصومه علیه السلام است که تازه باز سازی و مرمت شده است مراجع تقلید نیز حضور داشتند .امام عسکری علیه السلام این فرزند موعود و مولود امشب را به او نشان داد گفت : چون شما خیلی پیش ما عزیز هستید به شما نشان می دهم .

امام زمان (عج) تا پنج سالگی این شکلی بود و بعد از پنج سالگی زمانی که امام عسکری علیه السلام به شهادت رسید امامت امام زمان (عج) شروع شد . کسی که در بین ائمه از جهت ظاهری ازهمه خردسال تر امامت ش شروع شد امام زمان (عج) بود که از پنج سالگی بود . حالا امام جواد و امام هادی هم در سن هشت و نه سالگی امام شدند ولی پنج سالگی فقط مال امام زمان است که در سال دویست و شصت هجری و تا شصت و نه سال بعد سیصد و بیست و نه هجری دوران غیبت صغری بود و ارتباط بین امام زمان با مردم توسط چهارتا نائب انجام می گرفت .

اگر مردم سئوالی کاری داشتند توسط آن چهارتا نائب با امام زمان ارتباط برقرار می کردند و بعد از سال سیصد و نه هجری تا الان غیبت کبری امام زمان است لذا عمر شریف امام زمان اگر بخواهید حساب کنید سال دویست و پنجاه و پنج هجری وقتی به دنیا آمده است تا هزار و چهارصد و سی و پنج هجری قمری است حدود هزار و صد و هفتاد سال است . این بزرگوار با همین جسم فیزیکی تا الان در بین ما هستند رفت و آمد می کنند امام صادق علیه السلام فرمود : بر روی فرش ها ی شما گام برمی دارد ، داخل بازارهای تان می آید ، کنار تان می نشیند هر ساله امیرالحاج ایشان هستند به شما سلام می کند مردم می ببنند ش اما نمی شناسند .

یار نزدیک از من به من است
این عجب تر که من زوی دورم

حضرت در کنار ما ست و با ما زندگی می کند با همین جسم فیزیکی شان به ما اشراف دارد . وجود مقدس حضرت ولیعصر علیه السلام روح کلی عالم وجود است که اگر ایشان نباشند عالم از بین می رود چون فیض خدا را می رساند بنابراین بر همه اشراف دارد . خداوند رحمت کند آخوند خراسانی را یکی از مراجعه تقلید بود حدود صد سال پیش در نجف . کتاب های آخوند خراسانی الان جزو کتب درسی حوزه های علمیه است که طلبه ها درس می خوانند . آخوند خراسانی انسان با عظمتی بود خانم ایشون مبتلا به بیماری سرطان شده بود طوری که لاعلاج بود و سلول های سرطانی تمام بدن را فرا گرفته بود .

همان روز ها شنیدن یک سیدی وارد نجف شده است که علم رمل بسیار قوی ای دارد . علم رمل از علوم غریبه ای است که قواعدی دارد کسانی که این علم را دارند می توانند یک پیش گویی هایی بکنند . آخوند خراسانی به دوتا پسران خود که از فضلای نجف بودند گفت : برید به این سید بگید من یک نیتّی کردم می تواند این نیت من را تشخیص بدهد که چه می شود ؟ دو تا پسر پیش سید رفتند و گفتند : پدر ما یک نیتی کرده شما می توانید تشخیص بدهید که عاقبت ش چه خواهدشد ؟ خود پسرها هم نمی دانستند که پدر چه نیتی کرده است .

سید تسبیحی در آورد طاق و جفت کرد و طبق قواعد علم رمل گفت : کسی که پدرتان نیت کرده است سرتاسر بدن ش مریضی است است و تا سه روز دیگر بیشتر زنده نیست . بچه های آخوند خراسانی نزد پدر آمدند گفتند : شما چه نیتی کردید ؟ گفت : من نیت کردم مادر تان که سرطان دارد و وضعیت ش این طوری است چه می شود ؟ بچه ها گفتند: تا سه روز بیشتر زنده نیست آخوند گفت : حالا صبر کنیم ببینیم چه می شود . سه روز که گذشت همسرشان از دنیا رفت مراسم و دفن و همه کارهایش انجام شد آخوند خراسانی گفت : این سید معلوم است که انسان قوی است یک چیزهایی می داند به بچه ها گفت : چیز دیگری نیت کرده ام برید و از سید بپرسید .

پسرهای آخوند دوباره آمدند پیش سید و گفتند : پدرمان یک چیز دیگری را نیت کرده است ببینید می توانید بفهمید ؟ سید دوباره تسبیح را در آورد و طاق و جفت کرد ، رنگ ش عوض شد گفت : کسی که پدرتان نیت کرده است الان ایران است ، مدینه ، مکـّه ، کربلا ، نجف است کسی که پدرتان نیت کرده است همه جا هست .

پدرتان امام زمان را نیت کرده است بچه های آخوند برگشتند نمی دانستند پدرشان چه نیت کرده است . نزد پدر برگشتند و گفتند : همچین چیزی می گفت !! شما امام زمان را نیت کرده بودید !! آخوند خراسانی گفت : بله ، من نیت کرده بودم ببینم این می تواند تشخیص بدهد جای حضرت الان کجاست ؟ که مثلا” بشود خدمت ش رسید که این جواب را داد معلوم است که خیلی چیز فهم است بروید سید را بردارید و بیاورید ش . بچه های آخوند خراسانی رفتند دنبال آن سید دیگه از نجف زده بود بیرون .

همین است او همه جا است و برهمه کس و هر جایی اشراف دارد .

به حس خلق و وفا کس به یار ما نرسد

تو را در این سخن انکار ِ کارما نرسد

اگرچه حسن فروشان به جلوه آمده اند یکی به حسن و ملاحت به یار ما نرسد

انسان های زیادی به دنیا آمدند اما کسی امام زمان نمی شود . یکی از مرجع تقلید می گفت : امام زمان تشبیحا” شیشه عطری است که عساره ی همه گل ها درون ش هست یعنی تمام خصوصیات انبیاء و اولیای سابق را دارد .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی