×

رازهای موفقیت از زبان معصومین

شماره : 1740
تاریخ : 14 فوریه 2020
2,540 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.2 مگابایت
5 دقیقه و 5 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

پیروزی شما با دور اندیشی به دست می آید با نگاه به دور دست ها و دور اندیشی با رایزنی و مشورت به دست می آید و رایزنی هم لازمه اش رازداری است . یعنی سه تا عامل موفقیت شما را تأمین می کند .

(۱) دوراندیشی (۲) مشورت (۳) رازداری .

مولا علی علیه السلام در نهج البلاغه می فرماید : دور اندیش کسی است که کار امروز را به فردا موکول نکند و کمال دوراندیشی در این است که شما با دشمنان خود مدارا کنید . مشورت یعنی مفد و مجانی عقل های دیگران را بر روی عقل خودتان بریزید بعد برای زندگی خود تصمیم بگیرید هیچ وقت دچار خطا و اشتباه نمی شوید .

چرا اغلب در زندگی راهی را می رویم بعد می بینیم به انحراف خطا و اشتباه بود برمی گردیم . دوباره راهی دیگر برای اینکه اهل مشاوره و مشورت نیستیم شما می توانید به صورت رایگان با ده نفر مشورت کنید یعنی ده تا عقل را بقاپید بر روی عقل خود بریزید بعد تصمیم بگیرید هیچ وقت دچار خطا نمی شوید . کسی که از اشتباهات گذشته اش عبرت نگیرد از شکست های خود نمی تواند نردبانی برای موفقیت بسازد .

اما اگر کسی از اشتباهات گذشته اش عبرت بگیرد می تواند از شکست های گذشته نردبانی برای موفقیت بسازد . چون ما به راحتی از اشتباهات گذشته عبور می کنیم دنبال عبرت گرفتن از خطاهای گذشته نیستیم لذا اشتباهات و خطا ها را مرتب تکرار می کنیم هم نمی توانیم از این اشتباهات گذاشته یک نردبانی برای موفقیت های بعدی بسازیم . دست نیاز به سوی هر کس دراز کنید اسیر او می شوید از هر کس بی نیازی بجوید هم تای او خواهید شد و به هر کس خوبی کنید فرمانروای او خواهید شد .

اگر می خواهید فرمانروای دیگران باشید باید به دیگران خوبی کنید اگر می خواهید هم تای دیگران باشید از دیگران بی نیازی بجوید اگر می خواهید اسیر و زلیل دیگران باشید دست نیاز به سوی آنها دراز کنید . چرا حضرت علی علیه السلام در مناجات های خود در (صحیفه علویه) می فرماید : خدایا از تو می خواهم اولین چیزی که از من می گیری جان من باشد .

یعنی این طور نباشد که ابتدا دست و پایم را بگیری و من را محتاج دیگران کنی بعد جان من را بستانی این طور نباشد اول سلامتی مرا بگیری من به دیگران نیاز پیدا کنم بعد جان من را تا من عزیز زنده باشم و عزیز بمیرم لذا امام فرمود : شیعه ما کسی است که اگر از گرسنگی بمیرد دست نیاز به سوی دیگران دراز نخواهد کرد.

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی