×

تشخیص نعمت با نقمت

شماره : 1392
تاریخ : 20 آگوست 2018
4,863 : بازدید
دانلود این سخنرانی
1.5 مگابایت
3 دقیقه و 37 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا رمضانی ◆

❤️‍ تشخیص نعمت با نقمت ❤️‍

این چشمت را باز کن و ببین این نعمت است و نقمت نیست. خیلی از چیزها برای ما نعمت هستند در حالی که ما فکر میکنیم این ها گرفتاری، بدبختی و عذاب هستند؛ چون درک نداریم ، که بخوایم تشخیص بدیم .
لِذا در مواجهه ای که بین حضرت موسی و حضرت خضر اتفاق می افتد، درواینجا حضرت موسی براساس؛ محوریت دین خود قضاوت می کند و به حضرت خضر می گوید: چرا آن پسر را کشتید؟ بنابراین حضرت موسی کار حضرت
خضر را بد و نقمت می پندارد. به همین دلیل به حضرت خضر تذکر می دهد. که بعداً مشخص می شود. حضرت موسی متوجه میشود؛ که این نعمت بوده نه نقمت.

بنابراین بیشتر وقتها اعتراض کردن های ما هم براساس ندانستن های ماست .اینکه یک نعمتی ممکن است به ما برسد، ولی ما فکر کنیم که این بدبختی است ، گرفتاری وعذاب است؛ مثلا”فردی که ازبین ما به دیار باقی میرود ؛ ما فکر میکنیم که این عذابِ. در حالی که اینطور نیست. وقتی به طور طبیعی کسی از ما گرفته می شود توسط خداوند؛ این مصیبت است نه عذاب! و بین این دو فرق هایی وجود دارد. و مصیبت: یعنی چیزی که به تو اصابت می کند. و ممکن است خوب باشد یا بد.

در روایات آمده است که: اگر بدی ها به تو روی آوردند و خواستند گرفتار عذاب کنند و خلاصه تو اینگونه اذیت شده‌ای . هنگام مصیبت اشک ریختن هیچ اشکالی ندارد، ولی سعی کن صبرت را تغییر بدهی؛ به جای اینکه بدی ها و گرفتاری هایت را تغییر بدهی ؛ چون از دست تو کاری بر نمی آید ؛ مگر اینکه صبرت را رشد بدهی….

✨🌹✨

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی