×

تبلیغ غدیر قدم یازدهم

شماره : 1613
تاریخ : 16 آگوست 2019
1,401 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.7 مگابایت
4 دقیقه و 40 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم وبهی نستعین

الحمدالله …….. حضرت آیت الله سیّد اسماعیل مرعشی در یک کتاب بسیا با برکتی که ایشان دارند کتاب ( اهمّیت اذان و اقامه ) و سومی شهادت ؛ مطلب خیلی زیبایی نقل فرمودند : یک روز یکی از اصحاب پیغمبر صلی الله علیه و آله آمد محضرِ رسول خدا صلی الله علیه و آله یا رسول الله من امروز خدمت سلمان فارسی رحمت الله علیه بودم چیز عجیبی دیدم پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند : چه دیدید ؟

گفت : آقا جان دیدم وقتی سلمان موقع نماز شد و خواست اذان و اقامه را بگوید در این اذانِ خودش علاوه بر توحید و بیان شهادت بر رسالت و نبوت شما یک شهادت دیگر هم مطرح کردند . آقا فرمودند : چه مطرح کرد ؟ دیدم که ایشان دو مرتبه فرمودند : ( أشهد أن علیا” ولی الله ) یا رسول الله آیا این کار درست است ؟! پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله لبخندی زدند و فرمودند : سلمان چقدر مطلب زیبایی گفته است و تو چقدر مطلب زیبایی شنیده ای !!

همین اتفاق درباره ی جناب ابوذر غفاری رحمت اله علیه هم افتاد که طرف این مطلب را از حضرت ابوذر هم دیده بود آمد محضر پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله یا رسول الله ابوذر اینطور شهادت می دهد در اذن و اقامه خود می فرماید : ( أشهد أن علیا” ولی الله ) آیا کار ابوذر درست است ؟ پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند : مگر روز غدیر را از یاد برده ای ؟ همین چند روز پیش بود که ما اعلام کردیم : ” مَن کنت مولاه و هذا علی مولا ” آیا این شهادت ابوذر چیزی غیر از همان است که ما گفتیم ؟!

لذا چقدر زیباست تفکر در این مطالب . برادران اهل سنت ما خیلی زیاد نقل فرمودند : در کتاب هایشان هست که پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند : یکی از مراجعه بزرگ و عزیز ما می فرمودند : اسلام منهای امیرالمومنین علیه السلام ؛ اسلام منهای خلیفه بودن حضرت علی علیه السلام برای پیغمبر اسلامی است که خدا به آن راضی نیست چون در بحث غدیر زمانی فرمودند : ……. …..که علی علیه السلام امام و رهبرِ امّمت بشود اگر حضرت علی علیه السلام کنار برود آن وقت ……….. خدا به حق امیرالمومنین در این مسیر همه را آگاه و عاقبت بخیر بفرماید .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی