×

تبلیغ غدیر قدم هشتم

شماره : 1608
تاریخ : 14 آگوست 2019
1,061 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.3 مگابایت
4 دقیقه و 2 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله الذی………… از امام صادق علیه السلام سلام کردند . شخصی فرمود رفتم خدمت امام صادق علیه السلام گفتم این رسول الله من سئوالی خدمت شما دارم آقا فرمودند : بفرماید . گفتم آقا جان منظور پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله از این جمله چه بود ؟ که آقا رسول الله فرمودند : ” من کُنتَ مولاُوهذاعلیُ مولا” امام صادق علیه السلام بعد از کمی تعمل فرمودند : به خدا قسم همین سئوال را دیگران از پیغمبر صلی الله علیه وآله پرسیدند یا رسول الله می شود همین کلام را برای ما تفسیر بفرماید ؟

حضرت فرمودند : به این کلام دقت بفرماید . خدای متعال مولای من است و برمن اختیار دارد و در برابر خدای متعال تسلیم هستم و باید مطیع باشم و منِ پیغمبر مولای اهل ایمان هستم مولای مسلمین هستم و بر همه ی آنها اختیار دارم و باید در برابر اوامرِ من تسلیم باشند و حالا هرکسی که من مولای و صاحب اختیار او هستم و در برابر من تسلیم است پس باید حضرت علی علیه السلام را مولا و صاحب اختیار خودش بداند و در برابر اوامر او تسلیم باشد .

بعد فرمودند : بسم الله الرحمن الرحیم ” إنَ ما ولی……….یعنی جز این چیز دیگرد نمی باشد که باید دل به ولایت امیرالمومنین و سر پرستی خود نسبت به این جریان داد و هر کس که منِ پیغمبر را مولای و صاحب اختیار خود می داند امیرالمومنین علی علیه السلام و امامان را سرپرست و صاحب اختیار خودش بداند . این شخص که این مطلب را از امام صادق علیه السلام شنید بسیار خوشحال شد و شکر خدا را بجا آورد و به تعبیر خودمان الحمد الله الذی ……….

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی