×

تبلیغ غدیر قدم ششم

شماره : 1606
تاریخ : 12 آگوست 2019
1,285 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.1 مگابایت
5 دقیقه و 25 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

روایت زیبایی از پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله داریم که خیلی قابل تعمل و تفکر است . پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : ( من مات و……….) هر کس از این دنیا برود و معرفت به امام خود پیدا نکند معرفت به مسیر حق و مسیر ولی خدا پیدا نکند به مرگ جاهلیت مرده است . خدا رحمت کند علامه امینی (ره) را اتفاقی که برای علامه افتاد خیلی قشنگ و قابل فکر است .

حضرت علامه ی امینی در یک مهمانی که عده ای از علمای مخالف راه ایشان نشسته بودند ایشان حضور داشتند . هر کدام از این علما حدیثی نقل کرده اند مطلبی مطرح کرده اند و انتقاد هایی به ولایت حضرت علی علیه السلام کرده اند . و به این که چه کسی گفته : امیرالمومنین امام است . حضرت علامه ی امینی (ره) نکته ی زیبایی فرمود : من ابتدا این روایت را برای شما می خوانم و شما اغراق بفرماید : آیا این روایت در بین حدیث شناسان درست است یا خیر ؟

گفتند : بفرماید ؛ فرمود : پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : هرکس بمیرد در حالی که معرفت به امام ش پیدا نکرده است و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است . ای حدیث شناسان آیا این روایت درست است یا نه ؟ همه اغراق کردند بله این روایت درست است . ایشان فرمود : حالا من سئوالی دارم آیا حضرت زهرا سلام الله علیها که به شهادت رسیدند و از این دنیا رفتند ایشان معرفت به امام پیدا کرده بود یا نه ؟ تمام این حدیث شناسان و حافظان احادیث به فکر رفتند و سر به پائین انداختند .

بدون اینکه جواب بدهند یکی یکی مجلس را ترک کردند چرا !! چون اگر بگویند حضرت زهرا سلام الله علیها معرفت به امام نداشت و به مرگ جاهلیت از دنیا رفته که مخالف صد در صدِ کلام پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله هستند که مخالف تمام مسیر زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها حرف زدند چون حضرت فاطمه سلام الله علیها کسی بود که به اغراق همه بنده ی خاص خدا است .

دختر پاک پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله است و این همه پیامبر تجلیل از حضرت زهرا سلام الله علیها دارد و اگر بگویند : حضرت زهرا سلام الله علیها معرفت به امام داشت و امام خود را شناخت . سئوال می کنیم امام حضرت زهرا سلام الله علیها چه کسی بود ؟! آیا امام حضرت زهرا سلام الله علیها غیر از آن کسی است که حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود : یا ابوالحسن (إن کنتَ………) . امام حضرت زهرا سلام الله علیها کسی نیست جز مولای ما امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام .