×

تبلیغ غدیر قدم هفتم

شماره : 1607
تاریخ : 12 آگوست 2019
1,362 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.7 مگابایت
6 دقیقه و 26 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم وبهی نستعین

احمدالله………. امام صادق علیه السلام دربیان بسیار زیبایی فرمودند : اگر مردم به حقیقت عید غدیر معرفت پیدا می کردند هزاران ملائک با آنها مصافحه می کردند و برکات بسیار زیادی خدا بر این مردم نازل می کرد . چقدر زیباست کلام امام صادق علیه السلام در عظمت این عید ؛ ما در روایات فراوانی داریم که عید غدیر عظمت ش از تمام اعیاد بالاتر است .

روایات ما تسریع فرمودند : از عید فطر و عید قربان عظمت این عید بالاتر است به حدی که ما به این عید می گویم “عید الله اکبر” عید بزرگ خدای متعال عید غدیر را عید الله می خوانیم و این عید غدیر یک عیدی است که به فرموده ی پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله ما تکلیفی در آن داریم . رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : هرکس صدای ما را در غدیر شنید وظیفه اش این است که به دیگران بگوید همه ی عالم را باید خبر کنیم و به گوش همه جهانیان برسانیم .

که ای ایها الناس همه باهم باید جشن بگیریم اما چه جشنی ؟ فقط به خاطر اینکه یک عید است !! آیا این کلام پیغمبر خدا صلی الله علیه وآله ما را به فکر فرو نمی برد ؟! که این چه عیدی است و چه اتفاقی افتاده که رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرماید : به گوش همه ی عالم برسانید آیا به تعبیر بعضی از انسان های کوتاه فکر فقط در این روز امیرالمومنین را بخواهیم بگوئیم دوست داریم !! آیا اعلام دوستی را باید به گوش همه ی جهان برسانیم ؟

مطمعنا” اگر انسان با بصیرت و تعمل و تفکر بنگرد باید مطلبی بالاتر باشد که رسول خدا صلی الله علیه وآله می فرماید : تکلیف است در همه ی شما که تبلیغ کنید غدیر را و به گوش همه ی عالم برسانید که ایها الناس ” من کُنته مولا ف هذا علی مولا” پس معلوم است عید غدیر یک عید بزرگ سیاسی است . عید غدیر عیدی است که خدای متعال از ما خواسته که در مسیر بندگی خود معتقد شویم به را و منشی که در این راه و منش تحت نظارت انسان کامل ولی خاص خدا حرکت کنیم .

عید غدیر آنقدر اهمیت دارد که به جشن بزرگ سیاسی (تطهیر قدرت ) معنا پیدا کرده است در کلام اساتید و اولیای خدای متعال . چنان عیدی است که اعظم عید ما نام گرفت چنان عیدی است که آبرو به سیاست و قدرت داد یعنی در عید غدیر کسی می آید و سرپرسی جامعه اسلامی را به عهدهِ می گیرد به نام امیرالمومنین به نام علی این ابیطالب السلام و آنجاست که ما یاد می گیریم با عید غدیر علی وار زندگی کردن را .

ما جشن عید غدیر را می گیریم و به هم تبریک می گویم نه فقط بخاطر محبت بلکه بخاطر اینکه خدای متعال راهِ زندگی را به ما نشان داد . خدای متعال سبک زندگی را به ما اعلام کرد . خدای متعال در عید غدیر به ما راهی را معرفی کرد که اگر می خواهید عاقبت بخیر شوید باید سبک زندگی تان ؛ سبک زندگی امیرالمومنین باشد . لذا دیگر نمی توانید بگوئید چرا خدا نفرمود ؛ چرا خدا نشان نداد ؛ چرا خدا به ما نگفت !! خدای متعال با جریان غدیر به ما راهِ حق را نشان داده است و از ما خواستِ تا علی وار زندگی کنیم ؛ علی وار منش داشته باشیم ؛ علی وار سخن بگویم و تحت ولایت حضرت امیر طی مسیر بکنیم . لذا با عشق به هم تبریک می گوئیم .