×

اکمال دین و اتمام نعمت در روز غدیر

شماره : 981
تاریخ : 11 سپتامبر 2017
2,137 : بازدید
دانلود این سخنرانی
۳.۲ mb
۸ دقیقه ۴۵ ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا دارستانی ◆

🌹 اکمـال دیـن و اتمـام نعمـت 🌹

〖امروز کسانی که کافر شده اند، از کارشکنی در دین شما، نومید گردیدند؛ پس از ایشان مترسید و از من بترسید. امروز دین شمارا برایتان کامل، و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را برای شما به عنوان آیین برگزیدم.〗

«آیه ۳، سوره مبارکه مائده»

آیه ای در روز عید غدیر نازل شد که نه بدیلی دارد و نه نظیری؛ از غدیر خم تا رحلت رسول خدا ۷۶ روز می شود، یعنی غدیر خم که پیامبر(ص) دست امیرمومنان رو برد بالا، شاید بیش از ۹۹ درصد آیات قرآن نازل شده بود. دو سه آیه مانده بود.
۲۳ سال پیامبر خدا دلشان را جلو آورده بودند، احکام آورده بودند و مردم نماز می خواندند، روزه میگرفتند، حج می رفتند، شراب نمی خوردند و … . یعنی تمام احکام دین نازل شده بود، اما یک دفعه این آیه ( آیه ۳، مائده)نازل می شود؛
یعنی قرآن را بدون ولایت می شود بی خطرش کرد! مثل کبریت خیس خورده‌، تمام دین را می شود بی خطر کرد به شرطی که امیرمومنان(ع) را از آن بگیریم. تمام آیات خداوند قرآن نازل شده است، دشمن هم می داند این دین رو میتواند نابود کند. اما امروز (الیوم) عید غدیر خم که دست امیرمومنان(ع) بالا رفت، دشمن از ضربه زدن به دین، مایوس شد، مایوس شدن دشمن، یکبار در قرآن آمده است، آن هم بدین شکل؛
امروز دشمن فهمید دیگر این دین نابود شدنی نیست؛
قرآنی که در آن ولایت امیرمومنان(ع) نیست، قابل نابود شدن هست!
مشکل تمام مسلمین، شیعه هست؛ یعنی ما. این گروه هایی که برای قتل عام شیعه راه می اندازند برای همین است؛
سخت ترین گردنهٔ دین، نماز روزه خمس جهاد و … نیست. سخت ترین مورد، (سرسپردگی به ولی خداست‌.) یعنی ولایت امیرمومنان سخت ترین مرحله است.
در روز غدیر خم وقتی پیامبر خدا(ص) دست علی(ع) را بالا برد، ولوله ای شد، خوب همه ی دشمنان جا خوردند، تمام دعوا از اینجا شروع شد، که پیامبر(ص) فرمودند هرکس من ولی و آقای او هستم، از امروز این ولایت را علی بن ابی‌طالب(ع) دارد. برای شخصی این موضوع آنقدر سخت بود که با شتر در نهایت بی ادبی آمد جلو و وارد خیمه ی پیامبر(ص) شد و گفت: فلانی! گفتی نماز بخونید، خوندیم، گفتی روزه بگیرید، گرفتیم، حج برید، رفتیم، جهاد برید، رفتیم. امروز ولایت علی بن ابیطالب(ع) را به دوش ما می گذاری؟ این دیگر سخت است.
– شما سختی آن را نمی فهمید، چون با محبت علی(ع) پا به عرصه دنیا گذاشته اید. این محبت شیرازه جانتون هست. نمی توانید بفهمید چقدر مهم است.
فلانی!(خطاب به پیامبر اکرم) اگر این امر، امر تو هست که نمی پذیریم، اگر خدا هم گفته باشد قبول نمی کنیم! اصلا گیریم این امر رسول خداست، حرمت ایشان را نگه نمی دارید؟ ۲۳ سال مگر برای شما زحمت نکشیده است؟
حالا یک خواهشی دارد، ایشون پدر امت ما هستن که حالا برای این ۲۳ سال، یک درخواست دارند.
اینکه می بینی مولا را دوست داری، برای پدر و مادرت دعا کن، برای خودت دعا کن که در عالم طینت، ولایت علی علیه‌السلام را پذیرفتی‌.
وقتی خداوند در عالم زر فرمود: (انا الله و محمد رسولی و علی ولی الله صلوات الله علیه،) آنجا تو پا شدی و گفتی قبول دارم، آنجا بیعت کردی، و قبول کردی که جلوی امیرمومنان(ع) کمر خم کنی، امروز دشمن از ضربه زدن به دین شما ناامید شد، دیگر دین منِ خدا نابود نمیشود، دشمن هر کاری می کنی بکن،
هر روز که می گذرد، محبت سیدشهدا عالم گیرتر می شود،
حضرت امام زین‌العابدین(ع) فرمودند: به والله قسم بعد از شهادت بابایم حسین(ع)، در کل عالم بیست نفر بیشتر مارو نمی خواستند! حالا شما ببینید چقدر امام حسین(ع) خاطرخواه دارد!
به این جمله دقت فرمایید: دیگر من خدا با صبر علی(ع)، شهادت فاطمه(س) ، صلح حسن(ع)، کربلای حسین(ع)، گریه های زین‌العابدین(ع)، دانشگاه امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، زندان رفتن موسی بن جعفر(ع)، به کاخ مامون رفتن امام رضا(ع) ، با دامادی مامون به وسیله امام جواد(ع)، با امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) که می روند در پادگان و با غیبت امام زمان (عج) دین خودمو نگه می دارم و دیگر این دین نابود نمی شود.

✨🌹✨

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی