×

انگیزه های عبادت

شماره : 1732
تاریخ : 3 فوریه 2020
2,545 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.7 مگابایت
4 دقیقه و 38 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

در حدیث آمده است که سه نوع عبادت داریم .

(۱) عبادت کاسب کارانه ، عبادت تجّار ، عبادت بردگان .

(۲) عبادت عبید .

(۳) عبادت احرار .

دوتا عبادت دیگه هم برای خود جایگاهی دارند اما در روایات وارد شده است که : یک عده ای خدا را عبادت می کنند از روی رقبت و ثواب می گویند اگر نماز بخوانیم بهشت می رویم حور قصر و شیر و …. می دهند هیچ اشکالی هم ندارد چون قر آن هم اینها را آورده است اینطور و آن طور است نحر ها جاری است ، درخت ها این طور است میوه ها یش نزدیک است .

می گویند اگر نماز بخوانیم و روزه بگیریم این چیزها گیر مان می آید . فرمود : این عبادت کاسب کارانه است عبادت تجار است نماز ش باطل نیست فقط رتبه و درجه اش این است بخاطر ثواب ها این کار را انجام می ددهند بعد فرمود : یک عده هم عبد الله رهبه از روی ترس این کار را انجام می دهند می گویند : اگر غیبت کنیم فشار قبر می آید اگه نماز نخوانیم از پل سراط نمی گذارند رد بشند اگر موها یمان بیرون باشد فردا در جهنم عذاب می شویم و از ترس جهنم و عذاب ، فرمود : این هم عبادت العبید عبادت بردگان است ، برده از مولاش می ترسد تخلف نمی کنند اما آن شکل شکیل و علوی و زیباش .

اصلا” خدا به جهنم و بهشت ندارد . تو مارا آفریدی حیات و زندگی دادی مواظب ما هستی ناظرهستی از ت تشکر می کنیم دوست ت داریم . امیر المومنین می فرماید : اگر جهنم و بهشت هم نبود من باز هم نماز می خواندم اگر عذاب و ثواب هم نبود من عبادت می کردم اگر کسی به این عبادت رسید مثلا” بعضی ها می گویند پدرمان دست از سرمان برنمی دارند اگر نماز نخوانیم باشیم نمازمان را بخوانیم تا دست از سرمان بردارد .

نماز بقدری زیباست که نیاز نیست کسی شما را صبح از خواب بیدار کند . مگر برای حمام رفتن و آرایشگاه رفتن خوردن شما را اجبار می کنند !! خوب نماز هم غذای روح و کارواش بدن است اگر کسی تشخیص داد نماز شکر الهی و آسایش و آرامش آور است بابا و معلم و مدیر کل نمی خواهد و نباید دوربین و مدیر کل و … تاثیر بگذارد .

در کشور ما حجاب یکی از مشکلات است و باید ظاهر جامعه حفظ شود ولی حجاب اجباری دیگر جواب نمی دهد بلکه خانم باید تشخیص دهد که من یک زیبایی دارم این حجاب آن را حفظ می کند تا دخترم برای خودم و همسرم نمی خواهم چشم های دیگران به دنبال من باشد و همه از م بهره برداری کنند . می خواهم مثل یک د ُر ّدر میان مروارید باشم وقتی به زور بخواهیم برخورد کنیم کار اجباری جواب نمی دهد .

به پارک می رود برمی دارد داخل ماشن برمی دارد در هواپیما می نشیند هنوز هواپیما بلند نشده است برمی دارد . در خیلی از جاها به چشم می خورد در بعضی از کشورها ی که برای سخنرانی گاهی می رویم مثل اروپا و جاهای دیگر ، افرادی که حجاب دارند همین طور که در ایران حجاب دارند برایشان هیچ فرقی هم نمی کند.