×

ارزش هدایت دیگران

شماره : 1703
تاریخ : 23 دسامبر 2019
1,701 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.9 مگابایت
6 دقیقه و 14 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

خطاب به کسانی که تریبون فضا در دست دارن . بلاخره مجموعه ای هستند . فرمودند : ……. اگر خدای متعال بواسطه شما (مدح و روضه و کلام و نفس و روایت و …) اگر یک نفر حقیقتا” وارد خط دین شود و با خدا آشتی کند این در قیمت گذاری نمی شود برای او قیمت گذاشت از باب اینکه تقریب به ذهن شود و ما بفهمیم فرمودند : بهتر از هر چیزی است که خورشید بر آن طلوع دارد نور می افشاند .

یعنی اگر کسی با دین خدا آشتی بکند روی او نمی توان قیمت گذاشت آن سوی قضیه هم هست اگر یک روحانی یا هیئتی ، مداح ، معلم ، ریئسی یا مسئولی و یا … اگر با رفتار خود کاری انجام دهند که شخص از حرُم نگاه و محبت خدا و دین خارج شود این شخص خیلی کثیف است دیگر از این بدتر پیدا نمی شود اگر با اعتقادات مردم بازی کنیم و طرف را از تحت حمایت پروردگار متعال و محبت و لطف حق خارج کنند .

این زیر چتر محبت خدا بود این را کنار زدند با حرف شان با کارشان با رفتارشان . بلاخره چه بخواهیم چه نخواهیم تحت نظر هستیم مثلا” بچه هیئتی ها خیلی مسئولیت شان سنگین تر است نباید کاری انجام دهیم که دیگری از این مسئله برداشت نادرستی و ناشایستی بکنند و در آن سوی قضیه اگر یک نفر با خدا آشتی کند مثلا” طرف می رود جایی و تبلیغ می کند بلاخره نمی دانیم آیا موفق شدیم یا نشدیم یا می رود جایی و یک مدح اهل بیت در غالب اشعار می خواند فرقی نمی کند بلاخره بعضی ها اشعار طرف را منفجر می کند .

اشعار گاهی اوقات کاری انجام می دهد امشب ای خالق یکتا همه را می بخشی در چنین شب تو خدا یا همه را می بخشی ای کریمی که همه ریزه خور خان تو هستند سفره عدس محیا همه را می بخشی گرچه ما غرق گناه هستیم ولی از سر لطف می کنی باز مدارا و همه را می بخشی .

مولای من به علی و به علی و احمد و زهرا و به حسین و به حسن . تو به این حرمت اسماء همه را می بخشی مهر و کینه دو پر و بال ارُوج دل ماست به تبلاء تبراء همه را می بخشی شیعه ی حیدر و آتش چقدر بی معنا است مطمعن م که به مولا همه را می بخشی . آنقدر لطف و عنایت به همه داری که نه فقط اهل دعاء را ، همه را می بخشی . یک نفر گر که دعایش به اجابت برسد شک ندارم که تو یک جا همه را می بخشی به خدایی تو سوگند که در وقت سحر در وسط گریه و نجوا همه را می بخشی . پر توبه بده تا سوی تو پرواز کنم تا ببینم که چه زیبا همه را می بخشی .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی