×

کینه نداشته باشید

شماره : 1716
تاریخ : 15 ژانویه 2020
3,165 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.6 مگابایت
4 دقیقه و 20 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

پروردگار عالم دل کینه دار را نمی پسندد . کینه مال کجاست که نمی پسندد ؟ کینه که مال روزگار آشتی و روزگار داشتن و روزگار محبت نیست عامل کینه همین دعوا هاست که انسان از طرف بدش بیاید ، متنفر و ناراحت می شود یک عده اینقد آقا هستند که به حرف قرآن مجید گوش می دهند و می بینند خدا فرموده : کینه نداشته باشید .

می گویند : او ما را اذیت کرد چهار سال مرتکب گناه شد و آن گناه را به گردن گرفته ما کینه ای از او نداریم و کاری با هاش نداریم و همه باید این گونه باشند یعنی اسلام دل کینه دار نسبت به مسلمان را که هر چند انسان ها اذیت کرده باشند نمی پسندد و این نوع گذشت ها واقعا” تمام باطن را نور باران می کند . همه ما در معرض آزار هستیم همه ما حسود داریم آدم کینه دار دور برمان هست آدم غیب کنند هست آدم اذیت کنند ه هست .

داریم و نمی توانیم نداشته باشیم بلاخره یکی در خانواده خود عروس ظالم دارد یکی داماد ظالم دارد یکی زن آزار دهنده دارد یکی شوهر آزار دهنده دارد یک چهارتا رفیق دارد بعد مدتی اینان برمی گردند و نسبت به او ظالم می شوند ولی پروردگار عالم دوست ندارد دل ِما در کینه ی نسبت به افراد بماند اما اگر انسان بخواهد مایه ی کینه داخل قلب خود بریزد و بعد هم این کینه را آثارش را ظاهر کند و ادامه دهد انسان تاریک می شود و بسته می شود شقاوت پیدا می کند .

همینی است که پیغمبر و امیر المومنین می فر مایند : رابطه اش با دین قطع می شود یعنی اینکه : خدا با انسان های کینه دار رابطه اش می برد انسان کینه دار را دوست ندارد . ………. و نیز کسانی که بعد از آنان آمده اند و می گویند : پروردگارا بر ما و بر آن برادران مان که در ایمان آوردن بر ما پیشی گرفتند ببخشایی و در دل های ما نسبت به کسانی ایمان آورده اند هیچ گونه کینه ای مگذار پروردگارا راستی که تو رعوف و مهربان هستی .