×

ارزش صبر کردن

شماره : 1705
تاریخ : 31 دسامبر 2019
2,992 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2 مگابایت
3 دقیقه و 21 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

معمولا” خداوند متعال روز قیامت بهشت خود را می خواهد بکسی بدهد در یک جمع بندی خوبی آن فرد را بخواهد یاد کند می فرماید : خوب صبر کردی هاا . طرف نماز خوانده ، روزه گرفته ، ذکات داده است ، همه کارهای خوب را انجام داده است . جهاد کرده است شهید شده و … بعد که میاد اونجا خدا در یک جمع بندی می فرماید : خوب صبر کردید آفرین ، همه را در صبر خلاصه می کند .

امروز ما مومنین را پاداش می دهیم بواسطه ی صبری که کردند . مگر آن کار چقدر ارزش دارد ؟ آن صبر خیلی مهم است . مثلا” خانم دارد در منزل آشپزی می کند یک نیش زهرماری هم از شوهرش دریافت می کند و همان غذا را دارد درست می کند ولی با “صبر ” یا آقا دارد کار می کند و پول به منزل می آورد . کسی که زحمت می کشد پول در می آورد برای خانم و بچه هایش مانند : مجاهد فی سبیل الله است . وقتی به منزل می آید خانم ش یک نیش زبان به او می زند هم پول در آورده است هم باید ” صبر ” کند .

خدا روز قیامت چه می فرماید : من می خواهم ببینم صبرتان چقدر است . در یک جمع بندی خوبی های انسان را برای ادم بیان کند می فرماید : خوب صبر کردید . شما هرچقدر هم که خوب باشید ولی خدا در اوج خوبی شما باز انتظار صبر را از شما دارد . امیرالمومنین علیه السلام مگر چه کم داشت چه ؟ بدی در دل داشت ؟ که خدا بخواهد آن بدی را پاک بکند !!

یک صحنه هایی خداوند در زندگی حضرت علی علیه السلام قرار داد که فرمود : مانند کسی است تیغ در گلو دارد و خار در چشم یک عمر زندگی کردم . خدا علی این ابیطالب را یک لحضه رها نکرد یعنی با همه این کار را دارد . ما امروز مومنین را پاداش می دهیم بواسطه ی ” صبری ” که کردند .