×
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا مومنی ◆

‍🌺‍ اثبات ولایت و امامت #امیرالمومنین (ع) ‍🌺‍

با دلیل عقل می خواهیم اثبات کنیم ؛ پیامبر عظیم الشأن اسلام از دنیا رفت، عقل ما نمی تواند بپذیرد که پیغمبر جانشین برای خودش نگذاشته باشد. و ادعا می کنیم که امیرالمومنین علی علیه السلام فقط کسی است که شایستگی این مقام رو دارد. این ادعای ماست، با عقل می خواهیم اثبات بکنیم که جز علی ابن ابیطالب کسی شأنیئت این مقام رو ندارد

وهابی ها اولین قانون شان این است که: پیغمبر خدا مُرد و احدی را جانشین خود قرار نداد و امر وصایت را به اجماع مردم سپرد. این اصل اولیه وهابی هاست. لذا پیغمبر خدا فرمودند: علی را من نصب نکردم بلکه خدا نصبش کرده است و شما بپذیرید علی را چون خدا او را پذیرفته است.
اصلا مسلمان نه غیر مسلمان. عقلای عالم!
پیغمبر در زمان جنگ وقتی خودش نبود کسی رو به عنوان جانشین قرار می داد؟ در منابع معتبر تاریخی اهل سنّت هم آمده است: سیره ی ابن هشام سنن ترمزی ، تو منابع معتبر آمده پیامبر عظیم الشان اسلام اگر خودشون نبودند، کسی رو جانشین خودش در لشکر قرار می دادند. پیامبر وقتی از مدینه بیرون می آیند، و یا از مکه بیرون می آیند، می فرماید: من نیستم و این جانشین من است . و یا وقتی پدر از منزل خارج می شود به بچه ها می گوید : مادر جای من است و حرف مادر حرف من است، رو حرف مادر حرف نزنیدها!

زمانی که پیامبر دست علی علیه السلام را گرفت و به بالا برد یک انسان جاهلی آمد پیش پیغمبر و گفت: یا رسول الله! گردن به ولایت علی بدهم؟ نمی دهم! وسپس پیغمبر فرمودند: علی را من نصب نکرده ام و بپذیر علی را. فرد جاهل گفت: ای خدا اگر قرار است بعداز پیغمبر من به ولایت علی سر بنهم یک عذابی برای من نازل کن در همین حین عذابی آمد و سنگی به سرش خورد و مرد. و بعد آیه نازل شد: ﴿یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ﴾(سورهٔ مائده-آیهٔ ۶۷) این آیه برای روز غدیرِ و معرفی علی ابن ابیطالب بعنوان جانشین پیغمبر خدا است.
پیامبر اکرم فرمودند: بدانید این کلمه ی امیر المومنین فقط برای علی ابن ابیطالب به کار برده می شود.

[ای پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شده ابلاغ کن و اگر نکنی رسالتت را نرسانده ای و خدا تو را از گزند مردم حفظ می نماید . آری خدا گروه کافران رارهدایت نمی کند.]

✨🌹✨
🌸‍ #ویژه_عید_غدیر 🌸‍