×

یکی شدن دل ها

شماره : 1409
تاریخ : 2 اکتبر 2018
1,959 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.2 مگابایت
8 دقیقه و 23 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا جمال الدینی ◆

🌻‍ یکی شدن دل ها 🌻‍

روایت هست که اصحاب حضرت حجت (عج)، وقتی به هم می رسند و با هم جمع می شوند می دانید حالتشان نسبت به هم چگونه است؟ مثل دو برادر. دو برادر تنی.
امام زمان چه می کند با دل های اینها که اینجوری به هم گره می خورند. اصلا هنر پیغمبر همین بود. شاهکار پیغمبر همین است. از دشمن ها برادر درست کرد. اگر این کار را نکنید نمی توانید کار را جلو ببرید و هی، کار، زمین می خورد.

اینکه می گویند امام زمان دست می گذارد عقل هر مرد چهل برابر می شود، یعنی همان گوهر را می دهد. گوهر چیست؟
حضرت خضر به امیرالمومنین گفت من را نصیحتی کن که به درد دنیا و آخرتم بخورد. حضرت علی فرموده بودند: از من اسرار غیب ها بپرسید، نه غیب، #اسرار غیب! امیرالمونین می فرمایند: “از من نصیحت می خواهی؟ مواظب باش که یک وقت زیادی مسجد ها گولت نزند. چرا؟ مسجد اگر مسجد باشد، یک شاخصه باید داشته باشد. یعنی مسجد جایی است که افراد حاضر در آن، هم جسم هایشان و هم دل هایشان کنار هم است. همه با هم برادر هستند و غروری در برابر هم ندارند، مثل دو برادر تنی و اختلافی بین آنها نیست.”

گاهی اهل بیت قرص و محکم پای این حرف می ایستادند. یعنی باید پولدار ها هوای بی پول ها را داشته باشند و از مال خود به آنها ببخشند. همانقدر که دل کسی برای برادرش می سوزد، برای همسایه و دوست و آشنا و اطرافیان هم همانگونه باشد و راحت از هم بگذرند و به همدیگر سخت نگیرند. دل هایشان به هم نزدیک باشد. وگرنه یک سنگ را هم نمی توانند با هم بردارند و به جای آن، به همدیگر سنگ می زنند.
پیامبر فرمود من رحمه للعالمین هستم. رحمت قرار است نقص ها را پر کند. قرار است انسان کامل بشویم. قرار است گل سرسبد عالم بشویم. باید جیگر راحت بخشیدن و گذشتن را داشته باشیم. (چه بخشش مالی چه بخشش معنوی).
قرار است دل هایمان یکی بشود.