×

کار برای اهل بیت علیهم السلام

شماره : 1628
تاریخ : 29 آگوست 2019
3,520 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.2 مگابایت
3 دقیقه و 57 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

اهل بیت مدیون کسی نمی شوند اینطور نیست که کسی برای اهل بیت قدمی بردارد سختی بکشد کوچک ترین کاری بکند برای اهل بیت مگر اینکه ده تا هم رویش می گذارند و بر می گردانند . اینطور نیست که مدیون کسی باشند و بگویند فلانی تو برای ما کاری کردی اما ما شرمنده تو هستیم و مدیون شما شدم !! وقتی که سفر خاندان امام حسین علیه السلام تمام شد و می خواستند برگردند مدینه یزید به کسی که این کاروان را می آورد گفت : با این ها خوش رفتاری کن بیچاره شدیم از خوشونت و تندی .

آن کسی که این قافله را برگرداند به سمت مدینه با خاندان ابا عبدالله خوش رفتاری می کرد . اگر خانم ها می خواستند وایستند کاروان را نگه می داشت اگر خانم ها می گفتند : این مردهای نگهبان دور باشند. مردهای نگهبان دور می شدند . در ایام اربعین سه روز در کربلاء ماندند . وقتی نزدیک مدینه رسیدند حضرت زینب سلام الله علیها یک دست مالی رو پهن کرد به خانم هایی که در کاروان بودند .

فرمود : هرچه اشیای زینتی دارید در این دستمال بریزید البته چیز زیادی نمانده بود ولی بازهم هرکس هرچیزی داشت در دستمال گذاشت . حضرت زینب چهار گوشه ی دست مال را جمع کرد و به یک پیک داد و گفت : این را به قافله سالا برسان و تشکر کن و این را از جانب من به او هدیه بدهید . زمانی که پیک حضرت زینب سلام الله علیها آمد گفت : این را حضرت زینب سلام الله علیها به شما داده است .

قافله سالار گفت : من حقوقم را جلو جلو از یزید گرفتم من وظیفه ام را انجام دادم پول ش را هم گرفتم به این احتیاج ندارم . پیک حضرت زینب گفت : نه ؛ این هدیه است حقوق ت سرجای خودش . در تاریخ نوشتند که : این روی زمین نشست شروع کرد خاک بر سر خودش پاشیدن که ما چه خاندانی را کشتیم !! کوچک ترین خوبی به آنها می کنی اینطور جواب آدم را می دهند . در این ایام از اهل بیت چیز ی بگیرید کم هم نگیرید زیاد بگیرید .

خداوند رحمت کند علامه ی امینی را می گفت : آدم باید درِ خانه ی اهل بیت پرو و سفت و سور باشد کم نگیرد هرچه بیشتر بخواهید نشان دهند این که آنها را کریم تر می دانید . نشان دهنده ی این هست که آنها را معدن رحمت خدا می دانید . إن شاءالله که بتوانید در این ده روز شخصیت دیگری باشید که امام زمان (عج) در دستگاه ِ خود یک درجه ای به ما بدهد یک منصبی به ما بدهد در دستگاه ِ خود ش بیشتر حساب کند روی ما و بگوید : این آدم طی این ده روز آدم دیگری شد .