×

چگونه می میریم

شماره : 1741
تاریخ : 17 فوریه 2020
3,256 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.7 مگابایت
4 دقیقه و 31 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

خداوند مرحوم آیت الله حاج آقا تقی قمی را رحمت کند . یک عمر فقاحت کرد سن بالایی هم داشت آخرین بار بعنوان آخرین زیارت مشرف به کربلاء شد در کربلاء سکته کرد و در همان جا به خاک سپرده شد . فردی در منزل خود سکته می کند و در دستشویی به درون نجاسات می افتد بین این مردن و آن مردن تفاوت هایی زیادی دارد . بعضی از مردن ها سر قفلی دارد .

خوب مردن یک راه دارد و آن خوب زندگی کردن است یعنی آن طور که خدا و پیغمبر خواسته اند مشق کنیم بعد ما هم می شویم حضرت آیت الله عظما سید محمد حجت که از مراجعه ثلاثه بود پسرش می گوید : لحضات آخر عمر پدرم رسید . خادم ایشان یک سینی چایی چرخاند پدرم یک دانه چایی برداشت و یک نگاهی اندخت گفت : نه این را هم نمی خواهم بخورم بعد از داخل عمامه اش تربت امام حسین علیه السلام در آورد و کمی خورد و گریه کرد گفت : الحمد الله ، این آخرین چیزی است که خدا از دنیا روزی من قرار داده است .

چقد خوب است که این دعاء : الهی پروردگارا ربّا سیّدا آخرین ذکری که ما در این دنیا می گویم ( صلی الله علیک یا ابا عبدالله ) باشد . الهی آخرین عملی که قبل از قبض روح در نامه ی عمل ما ثبت می شود گریه بر مظلومیت امام حسین علیه السلام باشد .

در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم
به دان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم .

الصبا ی قیامت که سر زخاک برآرم به جستجوی تو خیزم به گفتگوی تو باشم .

یا حسین علیه السلام آقا جان ….. نکند جوری بمیریم که جلوی مادرت حضرت زهرا سلام الله علیها سرافکنده باشیم . حسین جانم تو بیا منت بزار از آقایی تو دور نیست من رسول ترک نیستم که در را نگاه بکنم و آقام گلدی و بیفتم من قدم به این حرف ها نمی خورد . تو آقایی هستی که سر حرّ را به دامن گرفتی . آقا جان می شود منت بگذاری و آن لحضه ی که من را رو به قبله می کنند بگوید :

حتی دکمه ها ی روی پیراهن ش را هم باز کنید سینه اش سنگین شده زن و بچه قطع امید می کنند جزء و فزء می کنند تو بیایی ؟ در آن لحضه فقط تو به درد م می خوری . نه زن و بچه و رفیق و دیگر هیچ چیز به کارم نمی آید . یا ابا عبد الله یا ابا عبدالله …. می گوید یک مرتبه حال پدرم بد شد بلند شدم بروم سراغ طبیب مچ دستم را گرفت گفت : کجا می روی ؟ گفتم : آقا جان حالتان بد است نمی توانم بنشینم و نگاه کنم !! فرمود :

بابا دیگر طبیب هم نمی تواند کاری بکند پیمانه پرشده است باید بروم گفتم : حداقل استخاره کنید شاید خوب آمد بروم استخاره کرد با اینکه حالش بد بود این آیه آمد : …. یعنی دارند دعوتت می کنند دعوت را اجابت کن

سلام خدا برآن پیر سفر کرده ی ما حضرت امام (ره) که این همه خوشگل زندگی کرد که جرعت کرد آخر کار در وصیت نامه اش بنویسد با دلی آرام و قلبی مطمعن دارم از این دنیا می روم.

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی