×

چقدر امام زمان را می شناسیم؟

شماره : 1428
تاریخ : 25 اکتبر 2018
3,586 : بازدید
دانلود این سخنرانی
4.2 مگابایت
11 دقیقه و 11 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا علی پناه ◆

🔸 چقدر امام زمان را می شناسیم؟ 🔸

اولین شاخصه انتظار، امام شناسی هست. چقدر امام زمان رو می شناسیم؟ اگر امروز بی خیال هستیم؛ اگر برای ما مهم نیست که امام زمانمان، این جمعه هم ظهور نکرد، دلیلش اینه که نمی شناسیـمش. و خبر نداریم که در زمان ظهور چه اوضاعی بر عالم حاکم مےشود. اگر خبر داشتیم از فراق امام زمان (عج) آروم و قرار نداشتیم. حضرت امام زمان (عج) به مرحوم حاج محمد علی فشندی فرمودند: اگر شیعیان من به انداره ی یک فرد تشنه لب که به یک لیوان آب نیاز دارد؛ به من احساس نیاز می کردند من تا حالا آمده بودم ؛شعیانم با من کاری ندارند و نبود من رو در زندگی خودشان احساس نمی کنند!!

آقا جان تاکی سرگردان ودربه درت باشیم؟ چند نفر را سراغ دارید که سرگردان و بی تابند و جمعه ها برای امام زمان (عج) بی خواب مےشوند؟! علت این همه بی خیالیمون نسبت به امام زمان (عج)چیست؟ چون نمی شناسیم و نمی دانیم جامعه ی مهدوی چی هست. آگاه نیستیم که در زمان ظهور چه اوضاعی بر جامه حاکم است. و هیچ عالمی، و سخنرانی هم بر روی منبر از حضرت مهدی و جامعه مهدویت سخن نگفته است.

چرا روایت حوزه ی مهدویت بر روی منبرها خوانده نمی شود؟ الان یک روایت را مےخوانم: زمانی هم که می خواهیم از امام زمان (عج)حرف بزنیم ؛ از قهر و غضب امام حرف می زنیم از آنجا که شمشیر می کشد و گردن می زند و جوی خون راه می اندازد و… در بیت المقدس حضرت بقیه الله (عج) تشریف می برند و با حضرت عیسی ابن مریم روبرو می شوند دو تا پیامبر رو خدا برای نصرت امام زمان زنده نگه داشته؛ که یکی از آنها حضرت عیسی (ع) هست و تا زمان ظهور زنده خواهد ماند. امام زمان(عج) به حضرت عیسی تعارف می کند و می گوید: برو جلو نماز بخوان ومن به شما اقتدا می کنم؛ حضرت می فرمایند: یا بقیه الله! خدا مرا زنده نگه داشته است؛ تا دراین خانه ی مقدس به شما اقتدا بکنم. بنابراین امام زمان ؛ نماز می خواند و عیسی ابن مریم به او اقتدا می کند و براساس این اقتدا کردن عیسی ابن مریم به حضرت بقیهالله عده زیادی از مسیحی ها معتقد و مومن به امام زمان(عج) می شوند و حضرت به مسیحی ها هم محبت میـکند وعنایت دارند. چرا از جلوی رحمت امام زمان(عج)نمی گوییم؟ درحالی که آقا هزاران بار از یک پدر نسبت به من و شما مهربان تر است ..