×

پنج علامت مومن

شماره : 1433
تاریخ : 1 نوامبر 2018
3,613 : بازدید
دانلود این سخنرانی
5.4 مگابایت
9 دقیقه و 14 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا یوسفیان ◆

🔶‍ پنج علامت مومن 🔶‍

در بین ظواهر به چند چیز توصیه فراون شده است. گفته شده از ظواهر دین نگهداری کنید چون خیلی مهم است. این که انسان همه جوره زندگی کند و هر چیزی بپوشد، هرچیزی بخورد، و همه جا برود و بگوید: «من دینم را نگه می دارم» این درست نیست. اگر ظواهر دین را هرطوری که خود خواستیم انجام دهیم هیچگاه به باطن دین نمی رسیم.
باطن دین ، «حُبّ و بُغض» است. ظواهر هر چیزی که هست باید با این جور باشد. امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: مومن پنچ ویژگی دارد:

❶ اولین ویژگےمومن { انگشتر عقیق در دست راست} این از ظواهر دین است. که جزء علامت های مومن محسوب می شود؛ دینداری مومن باید ظاهر باشد. و باید شعائر دین را رعایت کند.

❷ دومین ویژگے مومن: { نـمـاز پنجاه و یک رکعتی}. اگر شما با یک مومن همراه باشید، باتوجه به نماز خواندنش می فهمید که مومن است یا خیر؛ ۱۷رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نماز مستحبی نافله؛ نمازهای مستحبی هم نیازی به قبله و آرامش رکوع و سجده و ایستادن در یک جا ندارد، فقط وضو و ذکر لازم دارد. اگر نماز شب نتوانستیم بخوانیم تا ظهر می توانیم قضایش را بخوانیم ؛ به این صورت زمانی که صبح می خواهیم بیرون برویم وضوء می گیریم، مثلا در صف نانوایی می ایستیم و فقط اذکار را می خوانیم…

❸ سومین ویژگے مومن {سجده کردن برخاک است.!} یعنی روی فرش و موکت سجده نکند، بلکه روی خاک سجده کند.

❹ چهارمین ویژگےمومن: { بلند خواندن بسم الله الرحمن الرحیم } درنمازها است؛ زمانی که شیعه نماز می خواند باید «بسم الله» را چه نماز ظهر باشد چه عصر و چه صبح و مغرب و عشاء باید بلند بگویید؛ در حالی که اهل سنت «بسم الله» را کوتاه می گویند.

❺ پنجمین ویژگے مومن {زیارت اربعین امام حسین (ع) } می باشد. زیارت اربعین و زیارت های دیگر ابا عبدالله الحسین علیه السلام نیازی به رفتن ندارد، اگرچه رفتن افضل است ، و مستحب و سنت است؛ مومنی که دلش برای اربعین می تپد از دور این زیارت را باید بخواند. امام صادق علیه السلام فرمودند: «خداوند فرشتگانی را آفریده است زمانی که شما قصد زیارت امام حسین علیه السلام را دارید و سلام می دهید، این فرشتگان سلام شما را به اباعبدالله الحسین علیه السلام می رسانند وجوابش را برمی گردانند و این زیارت محسوب می شود» و آنچه که جابر و عمه ی سادات انجام دادند سنّت نامیده می شود که با پای پیاده کنار قدم های جابر برویم تا خودِ کربلا …