×

پرده پوشی خدا

شماره : 1746
تاریخ : 26 فوریه 2020
2,841 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.3 مگابایت
5 دقیقه و 23 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

گاهی اوقات خداوند نمی خواهد هر کسی دریده شود . خداوند بعضی از ملائکه را مأمور کرده است تا اعمال ما را ببینند و یاد داشت کنند اما خداوند برای اینکه آبروی ما را حفظ کند اجازه نمی دهد ملائکه اعمال ما را ببینند . در دعای کمیل می خوانیم : خدایا ملائکه را فرستاده ای تا مواظب ما باشند اما گاهی اجازه نمی دهی تا آنها ببینند نیت ما چیست و یا دداشت کنند برای اینکه آبروی ما نزد اینها نرود .

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله پیش خداوند عرض کرد : خدایا اعمال امنت ما را به ما واگذار کن من از طرف شما به حساب اینها رسیدگی می کنم . تا امّت من در مقابل دیگران خجل نشوند حساب شان با من باشد . پاسخ و روایتی که هست در نهج الفصاحه است . فرمود : حساب امّتم با من است برای اینکه آبروی آنها حفظ شود حتی اجازه نمی دهم تو ببینی بعضی ها هستند که با من کار دارند من حساب آنها را مستقیم دارم .

آنها کسانی هستند که آبروی هیچ کسی را نبرده اند اگر یک غفلتی هم کرده اند نمی خواهم آبروی شان برود حتی نزد تو ، اینان در تمام مدت سعی کردند آبروی دیگران را حفظ کنند حالا یک بار یک غفلتی کردند حساب اینان را خود بر عهده می گیرم که حتی توی پیغمبر هم نبینی که نزد تو خجالت بکشند …….. خدایا با عفَتِ به من منت بزار و صدقه بده ، خدایا بر روی اعمال زشتم پرده انداز آبرویم را نبر ، بگو : دیگر دنبال م نباشند و حکم توبیخ مرا لغو کن .

خدایا …. اگر غیر از تو کس دیگری خبر داشت که من دارم چه غلطی می کنم دست به گناه نمی زدم ، اگر از عقوبت عمل م می ترسیدم سمت گناه نمی رفتم ، نه بخاطر اینکه تو را کوچک شمرده ام اعتنایی نکرده ام به اینکه تو بدانی یا ندانی ، من دیدم هر چه گناه می کنم آبرویم را نمی بری . و احکم الحاکمین و اکرم الأکرمین ، ستّارالعیوب ، غفارالذنوب . هر چه گناه کردم با یک ” الهی العف ” مرا بخشیدی . دیدم هر بار که مرتکب عمل گناه و حرام می شوم مرا نمی زنی و صبر می کنی خدایا خودت هم می دانی که پر رو شده ام …… مولای من 🙏

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی