×

واقعه روز غدیر

شماره : 1620
تاریخ : 20 آگوست 2019
1,918 : بازدید
دانلود این سخنرانی
1.4 مگابایت
3 دقیقه و 57 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

امسال توی کربلا روز غدیر یک کنفرانسی بود که بیشتر جوانان دانشجو بودند . توی سالن حرم امام حسین علیه السلام یک کنفرانس خیلی خوبی ساخته شده الحمدالله همان طبقه دوم که مشرف به صحن ابا عبدالله است حدود هفصد هشتصد نفر جا می گیرد . اگر خدا می خواست حضرت علی علیه السلام امام باشد توی قرآن می نوشت امیرالمومنین امام است و ما را درگیر غدیر و صغیفه و تشکیلات نمی کرد ! قرار نیست ما برای خدا تکلیف کنیم .

این قرآنی که اسم امیرالمومنین در آن نیست امام وصف ش هست . شما زیارت غدیر بخوانید ده ها آیه ی قرآن در وصف امیرالمومنین است . اولا” عکس ش مگر هست ؟ مگر تأئید جریان صغیفه یا شورا یا انتخاب دیگران یا حکومت امویان هست ؟! ثانیا” این قرآن می فرماید : هرچه پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند بگوئید چشم. آیا می توانید یک آیه راجب رکعت های نماز پیدا کنید توی قرآن ؟ یا کجای قرآن نوشته هفت دور باید دور خانه خدا بچرخید ؟ قرآن فقط کلیت حج را دارد تمام جزئیات حج را پیغمبر صلی الله علیه و آله سال آخر عمر شان آمدند حج و گفت من را رصد کنید هرکاری من انجام دادم شما هم انجام بدید .

دنبال پیغمبرصلی الله علیه رفتند. (۱ )دیدند هفت تا دور چرخید
( ۲ )رفتند نماز خواندند
( ۳ ) سعی کردند
( ۴ ) تقصیر کردند
( ۵ ) دو شب در منا ماندند
( ۶ ) رمع جمرات ؛ روز عید قربان یک جمرات را زد فردا ش سه تا را زدند پس فردا ش سه تا را زدند در معشعر شب وقوف کرد در عرفه …. لذا الان هم هیچ اختلافی نیست .

در موضوع حج تقریبا” اختلاف زیادی نداریم . چطور سنگ زدن آقا را قبول کردیم طواف ش را قبول کردیم خوابیدن شب در مشعر ش را قبول کردیم وقوف ش را قبول کردید . بعد هیجده ی زیحجه ؛ چند هزار آدم را جمع کرد ” و من کنت مولا ف علیُ مولا” مگر این باید در قرآن آمده باشد ؟! این همان پیغمبری است که حج ش را قبول کردید !! همان پیغمبری است که به نماز ایستاد و گفت : ببینید من چیکار می کنم . نگاه کردند نماز خواند ش . چطور نماز خواندن اش را قبول کردید ؟!

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی