×

نشاط بعد از روضه

شماره : 1626
تاریخ : 28 آگوست 2019
3,015 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.4 مگابایت
4 دقیقه و 5 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بعضی از ما تا احساس می کنیم یک قران مان شده دوهزار می خواهیم با خدا هم درگیر بشویم نعوض به الله می خواهیم جلوی خدا هم قد علم کنیم . طرف تا دیروز نداشت بخورد در همین هیئت ها بود ؛ زد کسب و کارش سکه شد یک قران ش شد دوهزار حالا پاش از هیئت بریده شده هیچی چادر از سرِ زن و بچه افتاده هیچی اعتقادات ش از کف رفته هیچی بازهمه ی اینا تا حدی قابل تحمل است این که به انکار و مسخرِ کردن افتاده است قابل تحمل نیست .

صبح از جلوی در بیت الحسن رد می شود یک پوز خند می زند می گوید : چقدر هیئت چقدر روضه چقد گریه ؟ جمع اش کنید !! این همه پول می دهید که گریه کنید بدید فقرا بخندند !! ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم ای بی خبر ز لذت شرب مدام . تو چرا پول خرید سگ و گربه ات را نمی دهی برای فقرا ؟ تو چرا پول لوازم آرایشی و پارتی گرفتن و دورِ دنیا زدن را نمی دهی به فقرا ؟ ده روز مال امام حسین علیه السلام است خودِ فقرا هم پول ش را خرج می کنند خودِ فقرا هم هزینه اش را تأمین می کنند غیر از این است !!

الان جنوب شهر بیشتر در ش روضه دارد که مردم با فقر و بدبختی و زحمت هزینه های روضه را جمع می کنند . قدم به قدم پرچم قدم به قدم جلسه خودِ فقرا دارند پولِ بساط عزای امام حسین علیه السلام را می دهند . نمی فهمد نچشیده !! بابا خیال نکن از این پیمانه به همه نوشانده اند . والله این رزق را خدا به هر کسی نداده است . به بعضی ها تا می گوید روزی می گوید : منظورش پول است ؛ بله پول هم یک مرتبه ای نازلی از رزق است اما رزق معنای جامع تری دارد .

بعضی ها در همه ی مدت عمر روزی شا نمی شود یک بار با زبان شان بگویند : ” صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام ” رزق شان نمی شود با چشم شان حتی یک قطره اشک برای حضرت زهرا سلام الله علیها بریزند بعضی ها در همه ی مدت عمر یک بار هم روزی شان نمی شود صورت خود را بزارند روی ضریحِ سیّدالشهدا . ببین خدا چه نونی در دامن ت قرار داده ببین چه عنایتی به تو کرده !! فرمود : بعضی ها وقتی به دنیا می رسند طغیانگر می شوند این حرف ها را از یاد می برند اصلا” خود را محروم می کنند .

از جلوی درب جلسه رد می شود می گوید : این ها افسردگی دارند همه اش گریه همش روضه !! والله مردم عالم بدانید نشاطی که نسیب ما گریه کن ها در این مَحفِل می شود در هیچ جای دیگری دنیا نسیب هیچ احدی نمی شود . غمت از هرچه شادی دلگشاتر ؛ که وقتی برای حضرت رقیه سلام الله علیها گریه می کنید می خواهید از درِ بیت الحسن بیرون بروید می خواهید بال بزنید این قدر نشاط دارید !! این جیگرت می خواهد از هم پاره شود از داغ بچه های سیّد الشهدا اما یک نشاطی نسیب ت می شود یک حالِ خوشی خدا به تو می دهد که این حالِ را هیچ کس هیچ جای دیگر جز در مجلس امام حسین علیه السلام تا حالا تجربه نکرده است .