×

مکر و حیله شیطان

شماره : 1418
تاریخ : 12 اکتبر 2018
2,977 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.6 مگابایت
6 دقیقه و 56 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی آیت الله مجتهدی تهرانی ◆

🔥‍ مـکر و حـیله شـــیـطان 🔥‍

امام سجاد علیه السلام هروقت شیطان رابه یاد می آوردن؛می فرمودند: پرودگارا ازمکر و حیله ی شیطان به توپناه می برم. زمانی که به مهمانی می رویم و نمازشب می خوانیم ؛ اینجا شیطان در ما نفوذ کرده و ما را به ریاکاری وارداشته ؛ چون درمنزل خود نماز شب نمی خوانیم ؛ اکنون که یک شب به مهمانی آمدیم ؛ نمازشب به جا می آوریم!!! باید حواس مان باشد چون این یکی از مکرهای شیطان است.همچنین؛ امام رحمت الله علیه می فرمودند: پروردگارا ازوسوسه ها و تباه کاری های شیطان به توپناه می برم. همچنین از فریب و امید دادن های شیطان؛ که گاهی اوقات به مامی گوید شما عمر طولانی دارید و فعلا”وقت برای خمس دادن مکه رفتن و توبه کردن و….زیاد هست.

همان گونه که صیّاد در کمین صیدی چون آهومی باشد و برایش تله می گذارد شیطان هم برای آدمی دام پهنه کرده و انسانهای زیادی را به تلیه گناه و غفلت گرفتارمی کند؛ پروردگارا! به تو پناه می بریم آن هنگامی که؛ شیطان ما را گمراه سازد و عبادات تو را اطاعت نکنیم و از دستورهای تو (نماز را بجا نیاوریم ؛ روزه نگیریم ؛ خمس نپردازیم و…) سرپیچی کنیم ؛ پروردگارا به تو پناه می بریم آن زمان که شیطان اعمال و افکار زشت را نزدما زیبا و پسندیده جلوه دهد و ما را به گناهی چون نگاه به نامحرم و غیبت ازدیگران؛ وا دارد.
پروردگارا…. :مـارا از تمام خطوات شیطان در امان بدار و خدایا این توفیقات را تا آخر عمر از ما سلب نفرما . “الهــــی آمین ” یـاربّ العالمین .