×

معرفت به امام زمان

شماره : 1644
تاریخ : 8 سپتامبر 2019
2,236 : بازدید
دانلود این سخنرانی
4.6 مگابایت
7 دقیقه و 54 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

 

شخصی خدمت امام صادق علیه السلام آمد و عرضه داشت : آقا ما برای جد شما ابی عبدالله زیاد روضه می گیریم و گریه می کنیم . حضرت فرمود : خدا به شما اجر بدهد با این گریه ای که می کنید و جلسه ای که می گیرید شما به حضرت زهرا سلام الله علیها مادرمان صله می دهید . در روایت آمده است شما به حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها وصل می شوید . حضرت فرمود ابی عبدالله دوتا حرم دارد یک حرم در کربلا است و حرم دوم آنجای است که عزادار ها و سینه زن ها و روضه خوان ها دورهم جمع می شوند .

دعا زیر قبه ی ابی عبدالله مستحب است . خدا یی که حکیم است مگس را الکی خلق نکرده است خلقت ناچیزترین موجود عالم بر روی حساب و کتاب است جدیدا” به این نتیجه رسیدند که مگس هرجا باشد آنجا پر از میکروب است و مگس دارد میکروب زدایی می کند بعد خدا این طوری دارد خرج می کند !! این ابی عبدالله کیست که خدا این طوری به میدان می آید ؟ اگر شما ندانید که ابی الله کیست و معرفت و شناخت به آقا نداشته باشید خیلی خراب کاری دارد یک خراب کاری این است که طلبکار می شوید .

ما که ده شب برای آقا سینه زدیم و گریه می کنیم . می گوید سه سال است به حرم امام رضا علیه السلام می روم وحاجتم را نمی دهد طرف می گوید رفتم با آقای بهجت و گفتم اقا دو تا فیش غذای حضرتی آوردم . آقای بهجت گفت : این غذایی که داریم می خویم چه غذایی است !! گفت : خوب این هم غذایی حضرتی است . شناخت ابی عبدالله هویت انسان را عوض می کند نتیجه دارد .

اگر کسی ابی عبدالله را نشناسد مجبور است با دروغ شاد باشد با خرافات ؛ الان چرا باب خرافات در ایام محرم زیاد می شود ؟ چون یک احساسات عجیب برای ابی عبدالله رخ می دهد برای مردم . برای اثبات ابی عبدالله به خواب استناد می شود خیلی بد است ابی عبدالله را نمیشه با خواب ثابت کرد نمیشه شناخت نمی شود شب بخوابیم و صبح بلند بشویم و بگویم آقا نور دیدیم فلان دیدیم روی حلیم مان یا حسین نوشته ان یکی درخت ازش خون آمده …. از این خرافاتی که دارد باب می شود .

درحد یک مریض شفا دادن ابی عبدالله را تنزل بدهیم درست است که گفتند نمک آش خود را از ما بخواهید اما ما را برای نمک آش خود نخواهید تفاوت است بین این دو ابی عبدالله در حد یک اولیا اللهِ عادی پائین بیاوریم آقای بهجت هم شفا می دهند . یعنی هنر ابی عبدالله این است که مریض من را شفا بدهد ؟ قمر بنی هاشم قرض من را ادا کند همین !! اگر این طور باشد کلیسا راحت است به کلیسا بروید !! کلیسا هفته ای یک بار بروید و بیاید اونجا یک ورد یا ذکری می خوانند حالا غلط یا درست کاری نداریم یک پولی هم می زارند و خدا هم گناه شما را بخشید بروید .

آقا ابی عبدالله مرده زنده می کند ؟ حضرت مسیح هم مرده زنده می کند اما ابی عبدالله این کاره نیست . حضرت مسیح کور مادر زاد را بینا می کند ابی عبدالله هم این کار را انجام می دهد اما ابی عبدالله این کاره نیست خدا برای این کار نیاوردت ش . در قرآن تاریخ دارد اما کتاب تاریخ نیست جغرافی دارد اما کتاب جغرافی نیست اینکه یکی مثل ابی عبدالله دستِ بدون وضو نباید به آن زده شود ؛ اینکه فرمود یکی از نشانه های مومن این است که وقتی سه بار اسم جد ما را جلوش می آورید دل ش محزون می شود اشک ش می ریزد .

دارد تیکه می اندازد یعنی یک تلنگر است ببینید ایمان تان گره خورده است ببینید چقدر امام حسین علیه السلام را می شناسید ؟ همان قدر که می شناسید همان قدر ایمان دارید . یک حقیقت و ظاهر یک جنگ اتفاق افتاد ظاهرش یک شمشیری کشیده شد یک دعوا شد به ظاهر یکی کشته شد یکی زنده ماند اما پشت این ظاهر یک پرده ای خوابیده یک باطنی دارد که اگر به آن نرسیم خطرناک می شود بعضی ها با ابی عبدالله غلط و تفسیر اشتباهِ خود به مسجد غلط می روند وقتی ابی عبدالله شهید شد و به شهادت رسید یک عده برای اینکه به شهرت برسند دم از شهادت ابی عبدالله زدند .

از جمله بنی عباس ؛ بنی عباس پسر عموی ابی عبدالله بودند خباثتی که بنی عباس داشت بی امیه نداشت . هفده بار کربلا را چه کسی شخم زد کسانی که گفتند : یا اسارت الحسین . چون نشناختن وقتی کسی طرف حساب خود را نشناسد در برخورد با او هم نمی تواند درست برخورد کند بعد اهل بیت به عناوین مختلف دارند ما را به سمت ابی عبدالله تلنگر می دهند .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی