×

مسئولین نوکر مردم اند

شماره : 1669
تاریخ : 2 نوامبر 2019
2,377 : بازدید
دانلود این سخنرانی
1.7 مگابایت
2 دقیقه و 38 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

این یکی از ویژگی های امیرالمومنین علیه السلام : امیرالمومنین علیه السلام درگوشه خانه نشسته است متواضع است و در رأس حکومت قرار دارد باز هم متواضع است . گاهی اوقات این خصلت در مسئولین ما دیده می شود : تا زمانی که می خواهند رأی بگیرند به مردم خوب احترام می گذارند اما وقتی که رأی گرفتند و بر کرسی مسئولیت نشستند از مردم را از یاد می برند !!

از یاد می برند این که امام بزرگوار فرمود : این مردم ولی نعمت ما هستند !! امیرالمومنین به مالک اشتر می فرماید : مالک تو آقای مردم نیستی در واقع نوکر مردم هستی . با الگو گرفتن از همین جمله ی امام بزرگوار ( امیرالمومنین علیه السلام ) می گویئم : ای مسئولین شما نوکر مردم هستید چرا که مردم شما را به این پست ها رسانده اند . این مردم ولی نعمت هستند ، نوکر که برای ارباب خود قیافه نمی گیرد !! نوکر که حقوق ش چندین برابر ارباب ش نمی شود که !! به تعبری نمی شود اسم امیرالمومنین علیه السلام را ببریم ولی رسم امیرالمومنین علیه السلام را نداشته باشیم .

امیرالمومنین به خانه یکی از بچه یتیم ها رفتند بچه یتیم گفت : آقا من دوست دارم اسب داشته باشم حضرت فرمود : خوب بر اسب سوارت می کنم گفت : نه می خواهم شما اسب من شوید و من سوار شوم . امیر ِرئیس حکومت اسب بچه ی یتیم می شود و بچه یتیم سوار بر پشت ش می شود !! فقط به خاطر اینکه بچه ی یتیم خوشحال شود این تواضع است . در بالاترین مقام حکومتی باشید ولی برای پائین ترین فرد جامعه که یک بچه ی بی پدر است ارزش قائل باشید !!