×

قدر نعمت عقل را بدان

شماره : 1597
تاریخ : 6 آگوست 2019
1,828 : بازدید
دانلود این سخنرانی
4.2 مگابایت
7 دقیقه و 11 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

قبل از اینکه پیر شوید قدر این نعمت جوانی خود را بدانید . چون خداوند یک نعمت بسیار خوب را در اختیارتان قرارداده است. و اگر مقداری توجه بکنید می توانید در همین دوران جوانی به درجه ی سلوک و کشف و مکاشفه می رسد . پس قبل از اینکه پیر شوید قدر جوانی خود را بدانید ؛ قبل از اینکه گرفتار شوید .

قدراین فراغت بال خود را بدانید ؛ هنوز در پیچ وخم دنیا قرار نگرفته اید ؛ یک زمانی یک گرفتاری هایی به سراغ مان می آید که حتی خودمان هم متوجه آن نمی شویم !! قدر این نعمتی را که آزادانه به مسجد و هیئات می روید و گریه می کنید و نعره زنان حسین حسین می کنید را بدانید چون این نعمت عظیمی است که خداوند متعال به جوانان ما داده است . از این نعمت استفاده بکنید رشد کنید و به تعالی و کمال برسید .

خداوند نعمت های زیادی را به ما ارزانی کرده است ازجمله نعمت : عقلِ که به انسان رشد می دهد و به حدکمال می رساند . وقتی به عقل خود مراجعه می کنیم هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم عقل آن کار را تأئید و امضا ء می کند . پیامبر اکرم صلی علی الله علیه وآله به شخص گناه کاری فرمودند : هرکاری که می خواهید انجام بدید به عقل تان ارجا دهید اگر عقل تان امضا ء وتأئید کرد انجام دهید و اگر تأئید نکرد رد کنید آن کار را .

یکی از وهّابیان یک روز نشست و محاسبه ای معمولی کرده بود دیده بود تمام اینهایی که بعد پیغمبر صلی علی الله علیه وآله غیر از حضرت علی علیه السلام وصی هست اصلا” با عقل جور در نمی آید !! شروع کرد به تحقیق و برسی کردن .ایشان که دکترا دارد و الان شیعه شده است می گوید : اول کتابِ اعتقادی که به ما می گویند . قبل از اینکه برای ما روایت بخوانند و آیات قرآن را بیان کنند یک کتاب اعتقادی کوچک وهابی ها به بچه های خود تعلیم می دهند .

اول قانون و قاعده در این کتاب این است که : زمانی که پیغمبر خدا صلی علی الله علیه وآله فوت شدند هیچ کسی را بعنوان وصی و جا نشین خود قرار ندادند . این آقا می گوید من به عقل م مراجعه کردم و دیدم این حرف با عقل جور در نمی آید پیغمبر صلی علی الله علیه وآله که عقل کُل هست برود و این همه مردم را امان خدا رها کند ؟! و اگر پذیرفتیم که پیغمبر صلی علی الله علیه وآله همچین کاری را انجام دهند فرض می گیریم قبول کردیم پیغمبر خدا رفت احدی را بعنوان جانشین خود قرار نداد از میان اینها چه کسی شأنیت جانشینی پیغمبر خدا را دارد برسی می کنیم .

می آیم سراغ اول شخصی که می گویند بعنوان خلیفه جای پیغمبر . اگر کسی می خواهد به جای پیغمبر باشد باید کسی باشد که یک نقطه ی تاریک در کل عمرش نباشد . اول اینکه : پدر درستی داری ؟ بله دوم اینکه : مادر درستی دارد ؟ بله . اما هم خودش هم پدرش هم پدر جدش بت پرست بودند . این عالم وهابی می گوید : آیا این یک نقطه ی تاریک هست یا نیست !! آیا این بت پرست بوده یا نه ؟ خوب بله .

آمدم سراغ علی این ابیطالب ؛ پدرش کیست ؟ کلید دار خانه ی خدا . مادرش کیست ؟ مادرش کسی است که زمانی که مادر حضرت عیسی می خواست وضع حمل بکند گفتند : برو ولی وقتی مادر حضرت علی علیه سلام خواست وضع حمل بکند دیوار خانه خدا شکافته شد گفتند بیا خانه ی خدا . با توجه به این مطالب .این عالم وهابی می گوید : من با مراجعه به عقل م دیدم جز علی علیه السلام شأنیئت و لیاقت جانشینی پیغمبر را ندارد . در نتیجه انسان با مراجه به عقل ش می تواند زمینه ی رشد و تعالی کمال خود را آماده کند.