×

فضایل امیرالمومنین علیه السلام

شماره : 973
تاریخ : 3 سپتامبر 2017
6,021 : بازدید
دانلود این سخنرانی
۳.۴ mb
۹ دقیقه ۲۰ ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا احمدنژاد ◆

🍂‍ #فضایل_امیرالمومنین علیه السلام 🍂‍

هزار مرتبه شستم دهان به عطر و گلاب
هنوز نام تو بردن کمال بی ادبی است

فضایل علی علیه السلام را بگویید؛ خدا گناه زبان شمارو پاک می کند. فضایل علی علیه السلام را بشنوید، خدا گناه گوشتان را پاک می کند. کسی فضیلت علی را بخواند گناه چشمش پاک می شود. یا علی! اگر آنچه توحید توست آنچه اصل ذات توست مشخص بشود، مردم می گویند تو خدایی! لذا من می ترسم توی علی را معرفی کنم.

حضرت علی درمنطقه ای داشتند می رفتند، یک یهودی با حضرت هم سفر شدند، و رفتند باهم تا رسیدند به یک دره و نشناختند علی را، درّه پر از آب شده بود؛ یهودی عبایش را به خود پیچید و زیر لب چیزی می گفت و روی آب راه رفت. وسط های آب که بود، دید آقا امیرالمومنین دارد نگاه می کند. یهودی گفت: ای مرد عرب! اگر آنچه که من بلد هستم تو هم بلد بودی با من می آمدی. بعد حضرت فرمودند: یک لحضه صبر کن تا پیش تو بیایم. حضرت یک عنایتی کردند، آب منجمد شد و امیرالمومنین رفتند پیش یهودی. یهودی گفت: تو چه خواندی که این چنین شد؟ یهودی گفت: من خدا را به اسم اعظم قسم دادم ، حضرت فرموند: اسم اعظم خدا چیست؟
گفت: پیغمبر اسلام یک وصی دارد، به نام علی! خدا را به آن علی قسم دادم. آقا فرمودند: [انأ علیٌ و وصی الرسول] در این هنگام یهودی به زیر پای حضرت افتاد و گفت : [ اشهد ان علیًُ ولی الله]

یکی از اصحاب می گفت: زمانی که وارد جنگ می شدیم اولا زره علی پشت نداشت؛ چون به کسی پشت نمی کرد، ثانیا، ما که به سمت دشمن حرکت می کردیم علی هم که در صف ما حرکت می کرد . نعریه حیدری (تکبیر ـ الله اکبر)می کشید. مو به تن ما سیخ میشد! چه برسدربه دشمن!

اسداللهی و شمشیر نمی خواهی که
سپهر و جوشن و زنجیر نمی خواهی که
نعره ات میکُشد و تیر نمی خواهی که
فاتحه ای این همه تکبیر نمی خواهی که
وقت هو هوی توشمشیردوسرمی آید
نام حیدربه توی مولا چقـدر می آید

فرمود: تمام انبیا به ولایت علی بایدبروند بهشت.

بــر رســـولان تـواریــخ ولایــت داری
مستقیماً به خدا این همه حجت داری.
تـو پیـامبر نشـده ایـن همـه امـت داری
جمله ای حرف بـزن بس که حلاوت داری.
رو مگردان به خدا خم به کمـر می آید
نام حیدر به تو مولا چقـدر مـی آید .

✨🌹✨

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی