×

غیبت کردن به چه قیمت؟

شماره : 1429
تاریخ : 25 اکتبر 2018
3,490 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.3 مگابایت
5 دقیقه و 1 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا دانشمند ◆

🍂‍ غیـبـت کردن به چــه قـیـمـت؟ 🍂‍

آهای مومن ها، آهای هیئتی ها؛ آهای مسجدی ها؛طلبه ها؛ این همه که بین ما بچه مثبت ها و مومن ها غیبت و تهمت رد و بدل می شود به کاهنات قسم، بین عرق خورها و چاقوکش ها و لات ها، این همه غیبت نمی شود؛ ما خیلی غیبت می کنیم، ما توی مسجد، حسینیه، با پیامک و بلوتوث و پشت گوشی و سر کار و توی تا کسی و خلاصه به هرجا که می رسیم غیبت می کنیم!

زمانی که دنبالش می رویم و ناخن می زنیم، می بینیم از صد تا یکی هم درست نیست. ولی شایعه شده و پخش هم شده ؛ خوب فردا با روز قیامت چه می کنید؟ با دادگاه الهی چه می کنید؟ پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: «اگر کسی آبروی مومن ومسلمانی رو ببرد؛ مثل این است که کعبه را با خاک یکسان کرده باشد.» یعنی از ابرهه بدتر بودن!! چون ابرهه آمد؛ تا کعبه را خراب کند اما نتوانست ؛ ولی کسی که آبروی مومن را می برد کعبه را خراب کرده، یعنی از ابرهه پس تر است. در حدیث آمده است، اگر کسی با آبروی مومنی بازی بکند؛ مانند این است که، هفتاد تا پیغمبر را در بیت المقدس سر بریده است و کسی که قاتل پیغمبر باشد ، می تواند سرباز حضرت مهدی باشد. کسی که از ابرهه پس تر باشد ؛ به درد حجت ابن الحسن میخورد؟!! زیپ دهان تان را بکشید.

مگر با چشمانت ندیده ای؟! باز حق گفتن ندارید. شخصی نزد امام صادق علیه السلام آمد و گفت من دیدم که کسی گناهی را مرتکب شده ؛ چرا نباید بگم؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: چون گناه کردنش را دیدی، اما توبه کردنش را ندیده ای. شاید بعد از گناه توبه کرده باشد.