×

عفت و مال حلال

شماره : 1524
تاریخ : 7 آوریل 2019
2,214 : بازدید
دانلود این سخنرانی
1.6 مگابایت
3 دقیقه و 19 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

حکمت سیصد و هفتاد و چهار حضرت می فرماید: اگر کسی عفت بورزد شهید است و با ملائکه محشور می شود. عفت یعنی شهوت را کنترل کنید؛وِلِنگاری نداشته با شیم ؛ خواهران گرامی عامل تحریک فراهم نکنید! عفت چشـم به این است که: نگاه به نا محرم نکنید؛ عفت رفتاری به این است که: محّرِک راه نروید توی کوچه و خیابان آرایش نکنید خواهر من که موجب تحریک جوانان بشود؛ عفت درچهره ِ ؛ عفت در نگاه ؛ عفت در گفتار قرآن می فرماید یک جوری حرف نزنید که نامحرم تحریک شود؛ جذب شود.

امروز باید بگویم عفت در فضای مجازی ؛ در پیامک ها ؛ در رابطه هایی که در وایستاپ وایبر و…هست حواس جمع باشد تحریک نکنید؛ متأ سفانه بعضی از مردهای همسر دار و زنان شوهر دار در اثر این فضا ها ی مجازی و ارتباطات اینگونه دچار انحراف شده اند و خانواده ها یشان می آیند واشک می ریزند ! می گویند : خانواده ی من همسرِ من زن و بچه دارد ؛ عروس دارد داماد دارد ! گرفتار اینجور روابط شده. عفت رمز کنتر است.

شخصی خدمت امام باقر علیه السلام رسید و گفت :ابن الرسول الله من آدمی هستم خیلی عمل و مستحبات اینارو ندارم ولی دوتا ویژگی دارم : (۱) حلال می خورم (۲) قوای جنسی ام را از راهِ حالال وازدواج ارضاء می کنم تا حالا یک بار در زندگی خود لقمه ی حرام نخوردم رابطه ی جنسیِ حرام هم نداشتم ؛ آقا فرمودند: بالا ترین عبادت را تو داری ؛ عبادتی از این دو بالا تر نیست!

رسول خدا (ص) هم فرمودند : دو چیز بعد از خودم من نگران هستم : یکی شهوت شکم یکی شهوت قوای جنسی .بطن و فرض این دو. لذا در روایت داریم : کسی ما بین دو فک یعنی “زبان” و مابین دو رِ جل (دوپا) یعنی قوای جنسی اش را کنترل کند نجات پیدا می کند. این را توجه داشته باشیم : آنچه که می گویم ؛ آنچه که می خوریم وبحث ارضاء غرایز خدای نکرده از راه حرام نباشد .این دوتا پیامی بودند که در آیات به آن اشاره شده است.

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی