×

ظاهر و باطن اعمال

شماره : 3
تاریخ : 24 نوامبر 2012
2,247 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.7 مگابایت
8 دقیقه و 11 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا ماندگاری ◆

🌹‍ ظاهر و باطن اعمال 🌹‍

باید چشم ظاهرمان فقط کار نکند، چشم باطنمان هم کار کند. تو انتخاب ها، مخصوصا انتخاب شریک زندگی چشممان کجا کار می کند، فقط ظاهر می کند. دیگر باطن نمی بیند. توی رفاقت ها ظاهر می بینیم، تو معامله ها فقط ظاهر می بینیم، توی گناه و شهوات… اشاره کردن عزیزانم، وقتی بحث شهوات را گفتیم و انقلاب درون، این جا اشاره بکنم، گفتیم پنج تا شهوت داریم، شهوت شکم، شهوت کلام، شهوت قدرت، شهوت ثروت، شهوت جنسی، اگر تو اینها نگاه من ظاهری باشد قطعا بدانید من جهنمی می شوم، نفس اماره حاکم می شود. چون شهوت یعنی لذت.
اما اگر یک بچه چشم باطنی را برایش باز کنیم می فهمد، من این مثال را خیلی گفته ام: یک ظرف شیرینی را بگذارید جلوی یک بچه ی هفت هشت ده ساله، هیچ چیری به او نگویید چه کار می کند؟ به سه سوت تمامش می کند، کلک شیرینی ها رت می کَنَد ، تهش را هم انگشت می کشد . اما به او بگویند دست به این شیرینی ها بزنی ، شلاق هست، از آن شلاق هایی که هر کدام را بخوری چقدر درد می گیرد . چشمش می خواهد شیرینی را نگاه بکند، ظاهر گناه شیرین است، لذیذ است ، باطنش چی؟ نمی دونم. برای بچه باطنش را روشن کردم ، تا بهش می گوییم دست بهش بزنی شلاقت می زنیم، نگاه می کند دستش می خواهد برود به سمت شیرینی ها ، یاد کتک می افتد ، دستش را می کشد عقب. چون می داند این نگاه ظاهری آخر کار دستش می دهد روی خودش را آن طرف می کند که چشمش به این شیرینی ها نیفتد.

زدست دیده و دل هر دو فریاد
که هر چه دیده بیند دل کند یاد
بسازم خنجری نیشش ز فولاد
زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

اگر آدم یک ذره چشم باطنش را باز کند، دیگر با گناه لذت نمی برد، چرا؟ هیچ آدم عاقلی نمی رود میله آهنی تو چشم خودش بکند، چون باطنش را دید . شهوت ها ظاهرش خیلی لذت دارد، شهوت شکم خیلی لذت دارد ، باطنش را بدانم کنترل میکنم. یک گروه را روز قیامت می آورند از بدنشان چرک و خون می ریزد، این ها چه کسانی هستند، این ها کسانی هستند که با بدنشان بی حیایی و بی عفتی کردند، به نامحرم نشان دادند، تازه کلاس هم گذاشتند با لباس های آنچنانی، با قیافه های آنچنانی، کوتاه و بلند کردن لباس ها، تنگ و گشاد کردن لباس ها، فقط خواستن جاذبه برای خودشان ایجاد کنند. خبر ندارند این جاذبه دو سه روزه ی دنیا ، چه بدبختی ای تو روز قیامت برایشان می آورد. اگر چشم باطنش باز شود این کار را نمی کند . آقا تا الان دیدید کسی آتش بخورد، غلط می کند کسی آتش بخورد، عقل داشته باشد آتش نمی خورد، قرآن می گوید هر کس مال یتیم بخورد، مال حرام بخورد ‌دارد آتش می خورد، چون ظاهر مال حرام که شیرین است ولی از باطنش که خبر ندارد . یک قرون تو کاسبی اشتباه کنم می شود حرام، آتش ب ای چی دارم می خورم. روز قیامت یک عده ای را وارد محشر می کنند زبان هایشان تو کف محشر دارد کشیده می شود، همه زبانشان را لگد می کنند.

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی