×

شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

شماره : 1557
تاریخ : 23 می 2019
1,695 : بازدید
دانلود این سخنرانی
3.4 مگابایت
5 دقیقه و 53 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

بسم الله الرحمن الرحیم

اینطور از خدای متعال طلب می کنیم در روز هفدهم روز ماهِ مبارک : اللهم …… خیلی خودمانی اش این است که : خدایا من را به اعمال صالح راهنمائیم کن کمکم بکن تا بتوانم خوبی ها را انجام بدهم .بزرگواران زمانی که در روایات بررسی می کنیم خلاصه ی متن این روایاتی که خبر از معاد و عالمِ دیگری می دهند ؛ این است که : هنگام مردن انسان سه چیز برایش تجسم پیدا می کند . بحث تجسم اعمال ؛ تجسم عیال و تجسم مال .زمانی که دقیق به این مطالب نگاه می کنید می بینید آن چه که قرار است با ما بماند و در مسیر سخت و طولانی برزخ و قیامت همنشین ما باشد بحث اعمال ماست ؛ نه عیال وفرزندان و همسر می آید و نه مال با تو می آید !

به تعبیر استاد عزیز ِما که فرمودند : بعد از این دنیا قرار است مهمان سفره ی خودمان باشیم آنچه خودمان انجام دادیم قرار است کنار سفره ی اعمال مان بشینیم خدا رحمت کند .حضرت علامه ی طبا طبایی (رحمت الله علیه ) در حین درس گاه گاهی مکثی می فرمود : برمی گشت شاگردان را نگاه می کرد و با یک لحن بسیار غریبانه ای می فرمود که : عزیزان ما ابد در پیش داریم برای ابد خود را آماده کنید .حیف نیست دل به این دنیای زود گذر ببندیم و با این دنیا و شهوات ش چنان سرگرم می شویم که خدای متعال و آخرت مان را به طور کلی از دست می دهیم .حیف نیست برای هفتاد سال ابد مان را از دست بدهیم !! برای این عمر کوتا ابد مان را خراب کنیم ؟ لذا ما مهمان سفره ی خودمان قرار است شدیم .

رحمت خدا بر آیت الله کشمیری می فرمودند : آقا جان شنیدم شب ها قبرستان می روید زیارتِ اهل قبور می روید ؟ راستی ؛ راست می گویند : قبور مار و عقرب دارند ؟ لبخندی زد و فرمود ند : همین سئوال را من از قبر ها رسیدم ؛ آی !!!! قبرها راست می گویند که شما مار و عقرب دارید ؟؟؟ ندا آمد که : ای فلانی مار و عقرب را شما ها می آورید نه ما !! مار و عقرب مال شما هاست .

برای همین از خدای متعال می خوایم که : خدایا ما را توفیق بده اعمال صاله را انجام بدهیم که قرار است بر سرِ سفره ی اعمالِ خودمان بنشینیم .بعد در بندِ دیگرش می گویئ اللهی : ……خدایا مستجاب کن دعا هایم را خدایا : اللهم قفرنی ….. خدایا : یک کاری بکن دعا هایم حبس نشود یک طوری نشود که دعا هایم را نشنوید و مستجاب نشوند ! نکته ای که اینجا وجود دارد . این است که چه چیزی باعث می شود که حبس دعا پیدا بکنیم ؟ فرمود : یکی از آن مهمی که حبس دعا برای انسان می آورد گناه ؛ تاریکی های گناه و زنگار و بدبختی گناه است . حالا دیگر خودتان این گناه را تفسیر بفرمایئد :انواع گناههان ؛ ولی بعضی از گناه هان هستند که سریع انسان را محبوس الدعا می کند .مثلا” : بی حرمتی به پدر و مادر و ناراحت کردن این دو عزیز ؛ یکی دیگر که حبس دعا می کند ترک نماز است ؛ شکستن دلِ بنده ی خداست .لذا پناه ببرید به خدا از اینکه محبوس الدعاء شوید .چه باید کرد تا رفع زنگ دل شود و زنگار دلِ مان از بین برود ؟ به تعبیر قشنگ روایات بهترین راه ها برای رفعِ زنگارِ دل واستجابت دعا پیدا کردن اینکه انسان تلاش کند تا بنده گی خدا را بکند تلاش کند احترام پدر ومادر را بگیرید وخصوصا” در این شبِ جمعه تلاش کنید اشک بر غربت امام حسین علیه السلام آقامون ابا عبدالله ارواحنا فدا بفرمایئد .اشک بر امام حسین علیه السلام گرهِ می زند روزه ی شما را به روضه ی امام حسین علیه السلام بعد روضه ای از روضه های بهشت در وجودِ شما ایجاد می کند.
السلام علیک یا مظلوم یا ابا عبدالله (ع).