×

روضه ورود به کربلا

شماره : 995
تاریخ : 29 سپتامبر 2017
5,164 : بازدید
دانلود این سخنرانی
۵ mb
۱۱ دقیقه ۲۸ ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا مومنی ◆

◼️ ورود کاروان بـه کـربــلا ◼️

بلند شوید برویم کربلا، برویم آنجا یک کارهایی را انجام بدهیم، زمین ها را آب و جارو کنیم. بالاخره بچه های حضرت امام حسین علیه السلام امروز(روز دوم محرم) وارد کربلا می شوند. .یک چیزهایی زیر پا افتاده که خیلی هم تیزه، که به آن خار مغیلان می گویند. بیایم اینها را برداریم ؛دیدند یکی از یاران عمر بن سعد دارد معرکه کربلا را ترک می کند! گفتند : کجا می روی؟ گفت از جنگ صفین یادم آمد که باوحضرت علی علیه السلام بر می گشتیم، همینجا بود که علی علیه السلام از مرکب پیاده شد و دو رکعت نماز خواند. خاک ها را برداشت و بویید و دائم تکرار می کرد: «این جا بچه های ما را می کشند».

هر چه فریاد زدم مرکب اباعبدلله حرکت نکرد. امام حسین علیه السلام فرمود بگویید: اینجا کجاست؟ امام می داند؛ علم دارد. مجال ندهیم که شبکه های بیگانه بتوانند از کلمات ما استفاده کنند. امام علم دارد ؛ ولی به جهت تنبه و هوشیاری مخاطب سوال می کند. حضرت زینب سلام الله علیها آمدند کنار امام حسین علیه السلام و پرسیدند : اینجا کجاست؟ از زمانی که وارد این سرزمین شدم، انگار تمام غم های عالم تو دل من آمده است، اینجا کجاست ؟
غاضریه،
قادسیه،
شاطی الفرات،
نینوا، کربلا.
زمانی که حضرت اباعبدالله اسم کربلا را شنید؛پاها را محکم به زمین زد، و رو به آسمان کرد و فرمودند : «اللهم انی اعوذ بک من الکرب البلا»: خدایا به تو پناه می برم از کب البلاء.

بار بگشایید اینجا کربلاءاست😔◼️

✨🌹✨

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی