×

رابطه دختر و پسر

شماره : 1520
تاریخ : 23 مارس 2019
6,044 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.9 مگابایت
4 دقیقه و 54 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

کلمه ای در قرآن هست که هم درسوره ی نساء آمده هم درسوره ی مبارکه ی مائده آمده است.سوره ی مبارکه ی مائده آیه ی(۵) ؛سوره ی مبارکه نساء(۳۵)کلمه ای در قرآن است که قرآن آن را مزمت و (نهی) کرده است.می فرماید: به مردم بگیوید: مواظب باشند تا گرفتار این معضل نشوند. درسوره ی مائده آمده است (متخضی اخدان) درسوره ی مبارکه نساء آمده است (متخضات اخدان)؛ اخدان بروزن اکنان؛ اخدان جمع خدن هست به معنای دوست و رفیق است فرقی ندارد که مونث باشد یا مذکر.

اگریک آقاپسری رفت دوست دختری گرفت این را می گویند”متخضی اخدان”یعنی این اخض کرده است یک دوست و رفیق و یک رابطه ی غیر حلال را اگر یک دختر خانومی رفت یک دوست پسر انتخاب کردبه این می گویند”متخضان اخدان” پس “متخضی” اخدان که” متخصی” مذکر است یعنی جوان ومرد و آقایی که می رود و خدن و دوست پنهانی می گیردو”متخضات اخدان”یعنی خانومی که رابطه ی نادرست بایک پسری دارد این را بنابراین این دوتا آیات قرآن که این کلمه ها را مزمت کرده است می خواهد بگوید؟می خواهد بفرماید: رفیق بازی؛رابطه های پنهانی؛رابطه بانامحرم دوستی های پنهانی وخیابانی واینترنتی اینها خطرناک است.مخصوصا”دختران جوان بترسند نگران باشند.حالابرای پسران هم خطرناک است؛منتهادختران جوان آینده ی ازدواج شان به خطرمی افتد این روابط موجب می شودبعدا”توی ازدواج دچاراشکال بشوندعکس هاشان وتصویرهاشا ارتباطات شان…

یک وقتی یک خانمی آمدپیش من درحالی که اشک می ریخت ازدواج کرده بود و تشکیل خانواده داده بود. گفتم: خوب اینکه ناراحتی ندارد! گفت نه؛ من بی دقتی کردم قبل ازدواج یک ارتباطی با یک جوانی داشته ام حالا آن جوان توی زندگیم پیدا شده است اگرهمسرِ من متوجه این قصه بشود من این زندگی را ازدست می دهم؛ خوب مردها روی این قصه حساس هستند غیرت مرد زاتی هست. من بارها برایم پیش آمده است این جور موارد را دیدم توی جوانان دردانشگاه و خودم گاهی پیشنهاد ازدواج به آن جوان دادم. گفتم شما که با این دختر خانم ارتباط و گفتگوی دارید خوب بیاید باهاش ازدواج کنید. خدا می داند بارها به من گفتند: حاج آقا ماقصد ازدواج نداریم قصد سرگرمی داریم. اگر ازدواج بخواهیم دنبال کسی می گردیم که گوشه ی چهرش رو نامحرم ندیده باشد عفیف و پاک باشد. یعنی کسی که این عفاف را بهم زده این رابطه را برقرار کرده است حاضر نیست با اون فرد ازدواج کند! مواظب باشید ارتباط دختر های جوان پسرهای جوان مخصوصا” در فضای مجازی و توی سایت های همسریابی دختران جوان گول نخورند حواس شان جمع باشد احساسی نشوند خدای نکرده اون حریم ها نشکند و سنتها ازبین نرود. ازدواج در قرآن کریم بعنوان عامل آرامش وسکونت دانسته شده است.

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی