×

ذکر و یاد خدا

شماره : 1680
تاریخ : 14 نوامبر 2019
2,917 : بازدید
دانلود این سخنرانی
4.1 مگابایت
6 دقیقه و 59 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

اگر کسی اعراض از ذکر من بکند دوتا درد متوجه ی او است . یک درد در دنیا یک درد در آخرت ، درد دنیا به هر نحوی که باشد می گذرد و شاید قابل تحمل باشد ، ولی درد آخرت به مراتب انسان درد را باید متحمل شود و گذرا نیست . اعراض از ذکر خدا ( ذکر الله ) را انسان نداشته باشد .آن دردی که در دنیا متوجه ی فرد می شود معیشه ی زنکاه است . یعنی در روزی فرد گـِره می خورد دنبال یک لقمه ی نون باید خیلی بدود .

شاید افرادی در مسیر دین و دیانت هم نیستند اما مرتب وضع آنها هر روز بهتر از دیروز است . خدا ملائکه ی مقربی دارد ملائکه ی مقرب به در خانه ی خدا می آیند و عرض می کنند : خدا یا به این بنده ات در دنیا آنقدر رفاه بده که یک بارهم درخانه ات نیایند ما از بوی دهان او منزجر و متنفر هستیم . اگر کسی در دنیا اعراض از ذکر الله بکند معیشه زنکاه به او می دهند دنبال یک لقمه نون باید خیلی بدود . درد دنیای او این است که برمی گردد و مجدد کار دارند اما یک درد آخرتی هم دارد کور وارد صحرای محشر می شود این از همه ی بد تر است از رهگذر اعراض از ذکر خدا درد دنیا می گذرد ولی با درد آخرت باید چه کرد ؟

انسان که کور وارد صحرای محشر شود دست ش از هر شفیعی کوتا است . وقتی کور وارد صحرای محشر می شود برمی گردد می گوید : خدایا … چرا مرا کور وارد محشر کردی !! من که در دنیا چشم داشتم و می دیدم ؟ جواب می آید : این همه آیه و نشانه به تو نازل کردیم تو همه را فراموش کردی ما هم اینجا تو را فراموش می کنیم و نمی گذاریم دست ت به واسطه ها و شفعا برسد از همه کوتاه . اعراض از ذکر خدا در دنیا عذاب ش معیشه ی زنکاه است . معیشع زنکاه در یک معنی وسیع تمام بیقراری ها را شامل می شود هر نوع بیقراری هر نوع اضطرار و تشویش خاطر هرنوع آینده نگرانی از همین عدم ذکر الله نشعت می گیرد .

ذکر خدا در زندگی کم باشد یا نباشد سرزمین دل مستعد می شود برای انواع و ا قسام آفت ها و آسیب ها . چرا قلب به چیزی که چشم می بیند مشغول می شود ؟ دارد می رود یک صحنه ی محرّکی می بیند چرا نظرش را جلب می کند ؟ چون زبان ش به ذکر الله باز نیست . اگر انسان دائما” زبان را به ذکر الله باز کند از ذکر لسانی به ذکر درونی و قلبی می شود . ورد زبانت مرتب این باشد : { لا حول و لا قوت الا به الله علی والعظیم } یا اذکاری که وارد شده است نه اذکار من درآوردی که این عرفای قلابی در تهران زیاد است آن را توصیه می کنند . اذکاری که مأثور باشد یعنی از امام معصوم علیه السلام به ما رسیده باشد .

کلید اذکار ( لا اله الا الله ) است و ذکر یونسیه . اکسار در ذکر (صلوات بر محمد وآل محمد ) در آرامش قلب ها و دل ها بسیار مجرب و موثر است یعنی زبان تان مرتب و زیاد به این ذکر باز باشد . تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها اگر زندگی شما مبتلای به فراز و نشیب است دستور داریم از این تسبیحات بهره ببرید . بعد از نمازهای واجب خود ، برای این تسبیحات وقت بگذارید ، در ست ادا شود. ( الله اکبر ، الحمدالله ، سبحان الله ) . اگر انسان از ذکر خدا اعراض بکند طبیعتا” زبانی که به ذکر الله مشغول نباشد قلب هم نمی تواند به ذکر الله مشغول شود شیطان از همین روزنه نفوذ می کند . به محض اینکه نفوذ کرد بیقراری و اضطراب به سراغ انسان می آید .