×

دین داری در آخرالزمان

شماره : 1718
تاریخ : 16 ژانویه 2020
2,572 : بازدید
دانلود این سخنرانی
4.2 مگابایت
6 دقیقه و 55 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

وجود مقدس زین العابدین علیه السلام به ابو خالد کابلی فرمودند : در کتاب شریف کمال الدین و تمام النعمت مرحوم صدوق در جلد اول . وجود مقدس مولا راجب دوره ی غیبت کبری و شرح وظایف شعیان و محبین عبارات عجیبی دارند امام سجاد علیه السلام یک جمله ی دیگر هم در این کتاب دارند ، حضرت می فرمایند : اگر در این دوره ی وانفسای آخرالزمان که دوره ی غرق شدن است . حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت .

در این دوره اگر کسی بتواند بر مدار ولایت ما خانواده با بصیرت و معرفت کامل باقی بماند به عالم قبر برود عاقبت بخیر رفته باشد . در روایت آمده است ملائکه نظر می کنند اگر کسی با دین و مسلمان از دنیا رفته باشند ملائکه تعجب می کنند یک دیگر را صدا می زنند اگر دست بر روی شانه ی مسلمان بزنند و بگویند : بر آنچه که بودید پابر جا هستید ؟ اگر بتواند لبیک را بگوید ملائکه یک دیگر را خبر می کنند و تعجب می کنند و می گویند : قطعه ی فلان یکی مسلمان از دنیا رفته . حضرت امام سجاد علیه السلام می فرماید : هر کس در این دوره بر ولایت ما باقی بماند و ولایت را با خود به خانه قبر ببرد .

مهم نیست انسان دم بزند . آنجایی که می گویند : إقرء کتابک یک نگاه کنید اگه گفتند : من قبلکه ، قبله من شهوت و پول و ریاست و شهرت و … بود نمی توان گفت : کعبه اگر کسی در آنجا بر پایه این ولایت باقی بماند چقدر قیمت . روزی که مرا به خاک بردن ده بار آمد ملک زجانب حق به شتاب گفتا که به دل مهر که را آوردی ؟ گفتم : که علی گفت : که آسوده بخواب . سوغاتی از این دنیا عقیده ی سالم است فعل سالم بر مدار خواسته ی اهل بیت نه یک معجونی از دین دست مان باشد بعد فکر کنیم خیلی دین داریم .

به تعبیر شهید مطهری یک گوشه اش را بگیریم سلیقه ای یک گوشه دیگر ش را رها کنیم بعد فکر کنیم خیلی متدین هستیم . حضرت امیر المومنین علیه السلام به کمیل فرمود : کمیل باید تمام روش و گرایش گزینش خود را از ما بگیری تا از ما باشی یک گوشه ی دین م را با مدیتش حل کنم و یک خانمی کنار سفری هیئت هنوز دنبال فال قهوه باشد برای ازدواج این طرف و آن طرف بزنیم و یک تکه از غرب و تیپم به شرق و بعدهم بگویم محب اهل بیت هستیم !! نه ، زلال روی تمام ظاهر و باطن م اگر بر مدار اهل بیت بتوانم این سوغاتی این سرمایه را ببرم قیمتم چقدر است .

امام می فرماید : خدا به این شخص جایگاه ِ هزار شهید اعطا می کند نه شهدای معمولی که در منزل خود نشسته بود و خمپاره آمد شهید شد ، نه شهدایی مثل شهدای بدر و ا ُهد که در صلابت و جان فشانی و خدمت نسبت به اسلام بی بدیل و بی نظیر بودند زحمت آنها در تاریخ اسلام بی نظیر بوده است . هزار تا شهید از جنس شهدای بدر و ا ُهد را کسی دارد که منتظر واقعی اهل بیت باشد در این دوره ی وانفسا و بر این مقام باقی بماند . امام به ابو خالد کابلی فرمودند : قیمت اینان از تمام انصار انبیاء و اولیا برتر و بالاتر است حتی آنانی که پیغمبر صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام را دیدند .

کسانی که من و پدرم سید الشهدا را در کربلاء دیده اند منتظرین واقعی حضرت صاحب یک سر و گردن از همه ی مردم اعصار برتر و بالا تر هستند این قیمت منتظر واقعی است در نگاه شیعی . ابو خالد تعجب کرد و گفت : آقا بر چه مبنا ؟ حضرت فرمودند : اینان یک سرمایه ای دارند که همه ندارند . غیبت در نگاه این جمع اینان نادیده عاشق و بی قرار مهدی (عج) ما هستند .

غیبت برای اینان به منزل مشاهده است . امام شان سایه ی بلند امام روی سرشان نیست ظاهرا” امام خود را نمی بینند اما به اندازه ای که ایمان به حۻور امام خود دارند که حتی نشست و برخواست آنان با رضایت امام شان تنظیم می کنند .

جزء در خانه تو در نزنم جای دگر نـروم از سر کوی تـو به معوای دیگر

ما همه بند تو ایم صاحب ما سرور ما
چون توای در همه جا حامی ما یاور ما

ترسم آخر که شب حجر تو پایان نرسد
روز وصلت به من بی سرو سامان نرسد .