×

دنبال کار مردم باشید

شماره : 1671
تاریخ : 3 نوامبر 2019
2,240 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.3 مگابایت
5 دقیقه و 24 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

خدمت امام عسکری آمد و گفت : این رسول الله ما می بینیم یک عده مومنین هرچه می دوند هشت شان گرو شانزده شان است و یک عده آدم های رشتی خان و دب و داغان وضع مالی شان خیلی خوب است . دنیا خوب عضت سرجاش اعتبار بازارشان ردیف . این مومنان همیشه درگیر هستند این یعنی چه ؟ مگر می شود ؟ اگر از ما بپرسند می گویئم : بروید نماز بخوانید خدا درست می کند دوتا روزه بگیر دوتا ذکر بگوئید خدا درست می کند امام عسکری می فرماید : بنشینید برایتان بگدیم . آن کسی که قرار است بد بخت شود از شکم مادرش بد بخت است و آنکه قرار است خوشبخت شود از شکم مادرش خوشبخت است .

طرف می گوید یعنی چه مگر می شود خوشبختی و بدبختی از شکم باشد ؟! می فرماید : بله آن پدری که کار راه انداز بوده است اگر هم بی نماز بوده است خدا این گنج را برای آن پدر حفظ کرده است تا به بچه رسیده است و آن پدر مومن فقط از دین فقط ظواهر را داشت آب از این ور بریزد یا آنور بریزد باپای راست وارد مستراح شود یا با پای چپ . فقط چسبیده بود به ظواهر خدا گنج را برایش حفظ نکرد . به آقای بهجت بگویند : مقدس اردبیلی چطور به مقامات رسید ؟ آقای بهجت می فرماید : مقدس ، اگر مقدس شد سه دلیل داشت .

در ایوان طلای امیرالمومنین دفن است هر کس به زیارت امیرالمومنین می رود ایشان مقامش و کلاس معنویش بالا است زیر پای امیر المومنین است . یک بار امیر المومنین را زیارت می کنید دوبا مقدس را نصف شب بلند می شود وضو بگیرد برای نماز شب سطل را چاه می اندازد تا آب بیاورد می بیند طلا و جواهر است خالی می کند دوباره آب می گیرد سطل را بالا می کشد می بیند طلا و جواهر است خالی می کند سومین بار رو می کند به آسمان و می گوید خدا احمد مقدس اردبیلی از تو آب می خواهد نماز شب بخواند طلا و جواهر به کارش نمی آید !! این مقدس است .

مقدسی که شاگردش می گوید پشت ش راه افتادم رفتم حرم امیرالمومنین دیدم در حرم بسته است مقدس جلو دست به قفل می زند قفل می افتد به داخل حرم می رود کاغذی می گذارد سمت زریح زیارت می کند نماز می خواند بعد از نماز جوابی از زریح بیرون می آید این مقدس است. مقدسی که در مسجد سحله همنشین امام عصر می شود جواب سوالات فقهی اش را از امام زمان ش می گیرد به آقای بهجت می گویند چگونه مقدس مقدس شد !!

کسانی که می خواهند فرزندان خود را مثل مقدس تربیت کنند ‌: آ قای بهجت می فرماید : پسر آیت الله مرعشی نجفی رحمت الله علیه می فرمودند : بچه های خود را با رزق حلال بدهید با جلسه ی روضه ی امام حسین علیه السلام آشنا شان بکنید و اسم خوب برای فرزندان خود انتخاب کنید . این بچه را به درون اجتماع بیندازید هر طور بیندازید ش از دست وپایش پایئن می آید از مسیر اهل بیت خارج نمی شود . گفت : مقدس مقدس شد چون :

[ ۱] پدرش رزق حلال به فرزندش داده است

[۲] زمانی که مادرش باردار بوده است مقید به زیارت عاشورا و زیارت ابا عبدالله علیه السلام بوده است اگر چه هر روز به یک سلام اکتفا کند ولی مقید به سلام ابا عبدالله بوده است و

[۳] پدرش مجتهد ، ملا ، عالم است . صبح تا ظهر درس می گفت بعد از ظهر می آمد و در منزل ش می نشست ببیند چه کسی مشکل دارد تا دنبال کار مردم را بگیرد . الان اگر یک نفر از ما بفهمیم که فلان رفیق مان مشکل دارد اصلا” زنگ نمی زنیم می گوئیم نکند طلب چک و ضمانتی از ما بکند ، نکند یک وقت به ما بگوید : بیاید فلان جا و یک پارتی برای ما شوید و یک کاری برای ما راه اندازید .

ما اعتبار خود را خرج فلانی بکنیم . امام عسکری می فرماید : آن بچه ای که بد بخت می شود پدرش بد بخت ش کرده است می پرسم چرا ؟ می گوید : این در راه ِخدمت به خلق الله کم کار بوده است و دنبال کار مردم نبوده است .