×
متن سخنرانی
متن سخنرانی

◆ #متن_سخنرانی حاج آقا دانشمند ◆

◼️ دلایل وجود حضرت رقیه سلام الله علیها ◼️

به هر کس منکر وجود نازنین این بزرگوار شد بگویید: آقا این فایل رو گوش بدید. و هر کسی رو که قبول دارید، بعد از شنیدن این سخنرانی و این اسناد خودت قضاوت کن. و اکنون در باره ی حضرت رقیه: شیخ مفید که حضرت ولی عصر (عج) ایشان را برادر خود می خواند. شیخ مفید در کتاب ارشاد خود می فرماید: کنیه ی مادر حضرت رقیه (بنت الطلحه) هست. نام مادر حضرت رقیه: بی بی امّ اسحاق است و قبل از اینکه همسر امام حسین(ع) باشند ؛ همسر امام حسن مجتبی (ع)بودند. زمانی که امام حسن علیه السلام می خواستند به شهادت برسند، به برادر خود وصیّت نمودند که: امّ اسحاق رو به عقد خودش در بیاورد. زمانی که ام اسحاق با حضرت سیّدالشهدا ازدواج می کنند و حضرت رقیه را به دنیا می آورند؛ بلافاصله از دنیا می روند.

(۲)سند دوم: در برخی از کتاب های تاریخی آمده است که، نام مادر حضرت رقیه هم جعفر قضاقیه است. باز درکتاب (معالی الثیتین) درجنگ اعراب و ایران دختران یزدگرد سوّم به اسارت درآمدند. که یکی از این دختران شهربانو می باشد. امیرالمومنین علیه السلام شهر بانو را به عقد حضرت سیّدالشهدا علیه السلام درمی آورند. و دختر دیگر را به عقد امام مجتبی علیه السلام در می آورند. بنابراین مادر حضرت رقیه خواهر شهر بانو می باشد. بعضی از علمای تاریخ می گویند : شهربانو که مادر حضرت سجاد علیه السلام است. مادر حضرت رقیه نمی باشد.

رقیه از کلمه ی رقی یا رَوَقَ که به معنای رونق و ترقی است گرفته شده است، و نام اصلی حضرت رقیه مانند دیگر دختران امام حسین علیه السلام (فاطمه) می باشد. چون امام حسین علیه السلام فرمودند: اگرخداوند هرتعداد پسر به من بدهد اسمش را علی مےگذارم؛ و هر تعداد دختر به من بدهد ؛ فاطمه می گذارم …

✨🌹✨