×
متن سخنرانی
متن سخنرانی

یک از مختصات حضرت زهرا سلام الله علیها که بوده برای هیچ کسی نبود حتی برای پیغمبر اکر م صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام و هیچ پیغمبری و اولیایی هم نبوده است . نور پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله همین طور از صلب حضرت ابراهیم جلو آمده است تا در صلب پدرش عبدالله قرار گرفته و در رحم مادرش آمنه قرار گرفته است .

فقط یک نور است که بلا فاصله از بهشت پیغمبر سیب را خورد و نور در صلب محمد این عبدالله صلی الله عیله و آله قرار گرفت . حالا خدا می خواهد بی بی را عطا کند چهل روز باید روزه بگیرید افطارت رادهم فقط علی باید بیاورد از خدیجه هم باید جدا باشید خدیجه کبری دل ش از فراق پیغمبر گرفته بود پیغمبر پیغام دادند خدیجه نمی آیم پیش شما بخاطر این نیست که به شما بی توجه هستم علاقه ندارم امر خدا را دارم اطاعت می کنم شب چهلم شد فرمود :

علی امشب افطار نیاور افطار از بهشت می آورند افطار را از بهشت آوردند . در روایات مختلف آمده است : سیب ، انا، گلابی ، انگور میوه های بهشتی را نوش جان فرمودند تا آمد وارد نماز مستحبی بشود خطاب آمد به نزد خدیجه بروید بعد از این چهل روز روزه گرفتن به خانه ی خدیجه کبری آمد ، خدیجه کبری در را باز کرد بعد از این چهل روز روزه خدیجه کبری می فرماید : تا پیغمبر کنار من قرار گرفت من نور زهرا را در رحم خود حس کردم . من از آن نور هستم تمام اسرار عالم از آینده و امور پیچیده ی عالم را همه و همه می دانند . سینه ای که از معرفت گنجینه ی اسرار بود کی سزاوار فشار آن در و دیوار بود ؟!!