×

خداوند به قلب شما نگاه می کند

شماره : 1734
تاریخ : 5 فوریه 2020
7,263 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.9 مگابایت
4 دقیقه و 38 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

خدا به ظاهر شما نگاه نمی کند به قلب شما نگاه می کند . قلب یک داعش مزحک از یک آخوند بهتر است به مکه می رود و به خدا می گوید : خدایا ما تهران را با آشغال هایش می خریم . خدا این فرد را دوست دارد خود را کوچک می کند نه اینکه باد کند من انسان خوبی هستم ما را هم با این حاجی ها که به مکه آمده اند جزو آشغا ل ها مخلوط کن تا بخرند خدا اینان را دوست دارد نه کسانی که همیشه باد دارند و می گویند :

به آن حجری که بوسیدم می خواهد به رخ انسان بکشد که به مکه رفته است غالبا” قسم که می خورند می گویند : به آن حجری که بوسیدم یعنی اینکه من حاجی هستم !! کسی که ریا کار است و عمل های خوب خود را به رخ مردم بکشد به درد نمی خورد خدا به قلب شما نگاه ح کند نه به ظاهر شما . یک آخوند عمامه ی خود را برداشت شاگر آخوند ملا علی همدانی آمد به اداره رفت به او گفتند : آخوند از دست شما ناراحت است از اینکه عمامه خود را برداشته اید این فرد هم به همدان نزد آخوند رفت و گفت :

شنیدم شما فرمودید : من کافر شدم !! فرمود : من نگفتم کافر شدید من گفتم : فلانی کفر خود را ظاهر کرده است من اگر هم گفتم گفتم : کفرت را ظاهر کردید یعنی از اول بو می داده است از همان اول هم که امام را داشتید خراب بودید نه اینکه حالا خراب شده اید . کسانی که عمامه خود را برمی دارند از اول من نگفتم شما کافر شده اید گفتم : کفر خود را ظاهر کرده اید . می گویند : به افراد به نظر بی اعتنایی ‌ نگاه نکنید شاید همین یک روزی خوب شود و از اولیا باشد .

به هیچ کس با بد بینی نگاه نکنید . مرا شیخ دانا مرشد شهاب دو اندرز فرمود بر روی آب . شاعری می گوید : بر روی آب با یک مرشدی می رفتیم او ما را دوتا نصیحت کرد یکی آنکه بر نفس خوشبین مباش دیگری آنکه بر خلق بد بین مباش . اگر چه هرویئنی است با خودت بگو شاید او توبه کند عاقبت بخیر شود و من بد بخت عاقبت به شر شوم به او هم نمی توانید به بدبینی نگاه کنید شاید او عاقبت بخیر شود و ما عاقبت بخیر نشویم .

هر کسی را دیدید اگر سن ش بیشتر بود بگوید عبادت بیشتر کرده است اگر سن ش کمتر است بگوید از من کمتر گناه کرده است اگر هم سن شما است بگوید : من از عیب خود مطلع هستم ولی از عیب او اطلاعی ندارم پس همه از من بهتر هستند.