×

حال امام زمان (عج) را نگیریم

شماره : 1715
تاریخ : 14 ژانویه 2020
1,904 : بازدید
دانلود این سخنرانی
2.9 مگابایت
4 دقیقه و 37 ثانیه
ارسال نظر
متن سخنرانی
متن سخنرانی

اگر به شیطان حال دادیم حال امام زمان را گرفته ایم . اگر خود را به بدی ها عرضه کردیم حال امام زمان مان را گرفته ایم و این خیلی بد است اگر حال رفیق خود را بگیریم باز هم حال امام زمان را گرفته ایم اگر به یکی که نباید به او حال بدهیم حال دادیم حال امام زمان را گرفته ایم . شخصی خواب دید بود مقام بالایی دارد به ایشان گفته بودند : چه کسی این مقام را به شما داده است ؟ ایشان گفته بود : وقتی زمان عرضه ی عمل من شد .

شیخ حبیب الله گلپایگانی از شاگردهای بسیار قوی مرحوم آخوند خراسانی بوده است ایشان را جا و فضای قشنگی دارد وقتی اعمال م را مثلا” نماز و روزه ام را عرضه کنم بهم گفتند : این نماز و روزه چیه آوردید !! شاگردهایی که تربیت کرد همه را رد کرد می گوید : من سرم را پائین گرفتم و توسل گرفتم به امام رضا گفتم : من دیگر چیزی ندارم هرچه آوردم اینان اشکال گرفتند . گفت : چگونه سر زخجالت بر آورم بر دوست که خدمتی به سزا برنیامد از دستم .

همه چیز را کنار زدید گفت : نه یک چیزی در خانه من دارید گفت : دیگر چه ندارم هر چه داشتم آوردم گفت : یادت می آید در نجف برات مهمان آمده بود ؟ گفتم بله گفت : شما هیچ دربسات نداشتید نه میوه ای ، نه گوشت ، نه مرغ و برنجی ، پیش خودت گلایه کردی الان چه وقت مهمان آمدن بود ؟ یا امیرالمومنین من که ندارم در نجف صاحب خانه شماید من آمدم درس بخوانم تا نوکری شما را بکنم من هیچی ندارم خجالت بکشم سبد را گرفتی بیرون رفتی باری به هرجهت .

گفت : حالا ما می رویم دیگر با خداست اینکه چیزی گیرمان بیاید یا نیاید حرکت کردید داشتید می رفتید و گلایه کردید به گنبد امیرالمومنین نگاه می کردید و می گفتید : آقا جان خودت یک کاری انجام بده مهمان اینجاست و من نمی توانم فقط یک آب خالی به آنها بدهم .

همان جا پای شما به یک سنگی محکم خورد و پای شما خون آمد نشستید و سبد را و عبا را کنار انداختی و نشستی پای خود را بانداژ می کردی و دوباره به گنبد امیرالمومنین نگاه کردی و گفتی : آقا جان فدا شما شوم الحمد الله به من چه مربوطه مهمان شما هستند . همان جا که از سر صدق سوز و اخلاص گفتید الحمد الله . همان الحمد الله نزد ما خیلی قیمت دارد . چیزهایی از ما می خرند که ما کوچک ترین توجهی به آنها نداریم .

برچسب ها
کلمات نام برده در سخنرانی